| کد مطلب: ۱۱۲۷۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد

محمد جواد ظریف: برای پست گرفتن نیامده‌ام / پزشکیان از حقوق ملت کوتاه نمی‌آید

زیر خارجه پیشین ایران گفت: دکتر پزشکیان در یک انتخابات و رقابت جدی از سوی مردم انتخاب شد و او حاضر نیست به هیچ‌وجه از حقوق ملت ایران کوتاه بیاید.

محمد جواد ظریف: برای پست گرفتن نیامده‌ام / پزشکیان از حقوق ملت کوتاه نمی‌آید

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛  «محمد جواد ظریف» در پاسخ به این سوال که افزایش مشارکت مردم در دور دوم انتخابات چه تاثیری بر اقتدار ملی کشور در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای خواهد داشت؟ گفت: در جریان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شاهد رقابت واقعی بین کاندیدا‌ها بودیم و شور قابل توجهی وجود داشت.

پزشکیان حاضر نیست از حقوق ملت کوتاه بیاید

وی با بیان اینکه قدرت‌های خارجی به این موضوعات توجه می‌کنند و مشاهده می‌کنند که حیات سیاسی در ایران پرشور و با انگیزه است، گفت: گرچه مردم نگرش‌های مختلفی دارند و بخش قابل توجهی از مردم نیز به دلایل مختلف در انتخابات شرکت نکردند، ولی یک انتخابات جدی در کشور وجود داشت و ما رقابت تنگاتنگی را شاهد بودیم و در جریان این رقابت یک نفر با دیدگاه‌های مشخص و براساس عزت و آرای مردم انتخاب شد، فردی که حاضر نیست از حقوق ملت کوتاه بیاید و براساس عقلانیت و همکاری و تعامل تلاش می‌کند مسائل را به پیش ببرد.

دنیا روش‌های تحریمی را کنار بگذارد

ظریف با بیان اینکه دولت‌های خارجی به این انتخاب مردم با چنین ویژگی‌هایی توجه می‌کنند، خاطرنشان کرد: اکنون نوبت دنیاست که به انتخاب و خواسته‌های مردم ایران احترام و روش‌های مبتنی بر تحریم را کنار بگذارند.

جای تعجب است بایدن سیاست ترامپ را ادامه داد

وزیر خارجه پیشین جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه خود ترامپ نیز در پایان دولتش به این نتیجه رسیده بود که تحریم نتیجه‌بخش نیست و جای تعجب است که آقای بایدن چنین سیاستی را ادامه داد، گفت: آن‌ها هر وقت به تشخیص درست برسند و به درستی عمل کنند می‌توانند به نظر و خواست مردم ایران احترام بگذارند می‌توانند در چارچوب قوانین بین‌المللی در مورد موضوعاتی، چون برجام گفتگو کنند و در آن وقت حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای پشتوانه عظیمی برای مذاکره‌کنندگان و دستگاه سیاسی خارجی کشور خواهد بود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در دولت آتی مسئولیتی را برعهده خواهد گرفت، گفت: من به خاطر نگرانی از آینده ایران وارد عرصه انتخابات و حمایت از آقای پزشکیان شدم نه اینکه در دولت و برای کسب پست حضور پیدا کنم و آماده‌ام که در صورت لزوم و درخواست آقای پزشکیان به این مشورت‌ها و همکاری‌ها ادامه دهم.

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار