| کد مطلب: ۱۱۲۷۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد

آرای پزشکیان در تبریز چقدر بود؟

سرپرست استانداری و رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌ شرقی گفت: ۶۲.۲۲ درصد از واجدان شرایط رای در این استان در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.

آرای پزشکیان در تبریز چقدر بود؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین، «تراب محمدی» روز شنبه در گفت‌ و گویی، اظهار کرد: براساس نتایج شمارش آرای دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در آذربایجان شرقی، یک میلیون و ۹۷۹ هزار و ۱۳۷ نفر از مردم استان در این انتخابات شرکت کردند.

وی با بیان اینکه این دوره از انتخابات در سه هزار و ۱۶۶ شعبه اخذ رای استان برگزار شد، افزود: براساس نتیجه شمارش آرا، از مجموع یک میلیون و ۹۶۳ هزار و ۷۵۲ رای صحیح، «مسعود پزشکیان» یک میلیون و ۶۷۲ هزار و ۱۹۳ رای و «سعید جلیلی» ۲۹۱ هزار و ۵۵۹ رای کسب کردند.

محمدی، با قدردانی از حضور گسترده و پرشور مردم آذربایجان شرقی در این انتخابات و تبریک انتخاب پزشکیان به عنوان رییس جمهور منتخب، ادامه داد: امید است مسیر رشد و پیشرفت ملت ایران در دولت جدید با قدرت و سرعت بیشتری ادامه یابد.

در مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری -روز جمعه هشتم تیر ماه- مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، و مسعود پزشکیان با یکدیگر به رقابت پرداختند، اما با توجه به اینکه هیچ یک از آنها نتوانستند اکثریت مطلق آرا را کسب کنند، انتخابات با حضور مسعود پزشکیان و سعید جلیلی که بیشترین آرا را کسب کرده بودند به دور دوم راه رفت.

سرانجام در انتخاباتی که روز گذشته برگزار شد، پزشکیان با ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای به عنوان نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران انتخاب شد.

منبع : اقتصادآنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار