| کد مطلب: ۱۱۲۷۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد

جلسه استعفاء پزشکیان از نمایندگی مجلس برگزار می شود؟

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که نماینده‌ای با رأی برای تصدی مسئولیتی برگزیده می‌شود دیگر نیاز به برگزاری جلسه استعفاء برای او نیست و آن رای به منزله تایید خروج وی از مجلس است.

جلسه استعفاء پزشکیان از نمایندگی مجلس برگزار می شود؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین، غلامرضا نوری قزلجه عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر برگزاری جلسه بررسی استعفاء مسعود پزشکیان رییس‌جمهور منتخب در روز ۳۱ تیرماه گفت: زمانی که نماینده‌ای با رأی برای تصدی مسئولیتی برگزیده می‌شود دیگر نیاز به برگزاری جلسه استعفاء برای او نیست و آن رای به منزله تایید خروج وی از مجلس است.

وی در پاسخ به این سوال که در گذشته افرادی برای مناصب مختلف از مجلس خارج شدند و برای آن‌ها جلسه استعفاء برگزار شد، عنوان کرد: بله، اگر فردی برای کرسی‌هایی مانند شهرداری، استانداری، معاونت ریاست‌جمهوری و مواردی از این دست که انتصابی هستند انتخاب شود، موضوع استعفاء الزامی است اما برای افرادی که با رأی برای کرسی بعدی انتخاب می‌شوند این امر الزامی ندارد.

نوری خاطرنشان کرد: در زمان تشکیل دولت سیزدهم برخی نمایندگان برای کرسی وزارت معرفی شدند و پس از برگزاری جلسه رأی‌گیری دیگر جلسه استعفاء برای آن‌ها برگزار نشد، طبیعتاً رأی مردم به رییس‌جمهور منتخب اولی‌تر است و نیازی به طرح استعفاء نیست.

منبع : ایلنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار