| کد مطلب: ۱۱۲۶۷۷۴
لینک کوتاه کپی شد

خاخام یهودیان ایران: مانند هر شهروند ایرانی دیگر خواسته هایی داریم

شبکه الجزیره در گزارشی به مشارکت شهروندان ایرانی در انتخابات ریاست جمهوری با ادیان و مذاهب مختلف در کشور پرداخت.

خاخام یهودیان ایران: مانند هر شهروند ایرانی دیگر خواسته هایی داریم

به گزارش آرمان ملی آنلاین، شبکه الجزیره در گزارشی در خصوص اقلیت‌های مذهبی و انتخابات ایران تاکید کرد: بر اساس ماده ۱۲ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دین رسمی در این کشور اسلام و مذهب رسمی شیعه ۱۲ امامی است.

در ادامه این گزارش آمده است: با این وجود مذاهب اسلامی دیگر از جمله اهل تسنن از احترام کامل در ایران برخوردار بوده و می‌توانند به راحتی مناسک دینی خود را به جا آورند. آنها همچنین قوانین مخصوص به خود را در خصوص ازدواج، طلاق، دادگاه و غیره دارند.

الجزیره اضافه کرد: بر اساس ماده ۱۳ قانون اساسی، کشور ایران، زرتشتی‌ها، کلیمی‌ها و مسیحیان را به عنوان اقلیت‌های دینی به رسمیت می‌شناسد و این اقلیت‌های دینی می‌توانند مراسم مخصوص به خود را به جا بیاورند.

اسقف وانیا سرگیز «اسقف خلیفه‌گری آشوری کلدانی کاتولیک» در گفتگو با الجزیره تاکید کرد که در تمام انتخابات ایران به عنوان یک شهروند ایرانی شرکت می‌کند و اهمیتی به این نمی‌دهد که نامزدها به کدام حزب وابستگی دارند بلکه به برنامه‌های آنها توجه می‌کند.

موبد هرمز خسرویانی نیز در این خصوص تاکید کرد: ما به جامعه زرتشتی‌ها تعلق داریم و به خطوط قرمز امنیت ملی کشورمان آگاه هستیم و حقوق ملی خود را در چارچوب همین خطوط دنبال می‌کنیم.

یونس حمامی لاله زار خاخام یهودیان ایران تصریح کرد: ما در انتخابات شرکت می‌کنیم تا بتوانیم حقوق مخصوص به خود را دنبال کنیم. مانند هر شهروند ایرانی دیگر خواسته‌هایی داریم.

 

منبع : مهر

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار