| کد مطلب: ۱۱۲۶۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد

واعظی هشداد داد/ قوه قضاییه و شورای نگهبان به دولتی ها تذکر دهند/ منابع مالی اقدامات اخیر روشن شود

واعظی گفت: مردم باید از سلامت انتخابات اطمینان پیدا کنند تا آنچه رهبری برای مشارکت بالا مدنظرشان است صورت گیرد و آن کسی که اکثریت مردم به او رای بدهند رییس جمهور کشور می شود.

واعظی هشداد داد/ قوه قضاییه و شورای نگهبان به دولتی ها تذکر دهند/ منابع مالی اقدامات اخیر روشن شود

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛  محمود واعظی ، درباره ضرورت رسیدگی به تخلفات احتمالی صورت گرفته در انتخابات و اینکه قوه قضاییه وزارت کشور و شورای نگهبان باید ضمن برخورد با این تخلفات به مردم در تامین امنیت و سلامت انتخابات و صیانت از آرای آنها اطمینان بدهند تا با خیال آسوده پای صندوق رای بیایند، گفت: این مهم از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است؛ رهبری همواره بر ۴ اصل مشارکت، رقابت، تامین امنیت و سلامت انتخابات تاکید دارند.

وی در گفتگو با ایلنا، افزود:‌ با وضعیتی که مردم در این مدت نظاره کرده اند ، حق دارند که نگران باشند. مخصوصا طی چند روز گذشته دیده اند که برخی از دولتی ها با امکانات خود برای یک نامزد خاص تبلیغ می‌کنند و دهیاران سراسر کشور را جمع کردند و رییس ستاد انتخاباتی یکی از نامزدها آنجا سخنرانی کرده است. از طرفی برخی طلاب به روستاها اعزام می‌شوند. باید مشخص شود منابع مالی این اقدامات از کجا تامین شده است.

واعظی یادآور شد: خبرهایی واصل میشود که برخی سازمان ها و نهادها هم فعالیت های زیادی به نفع نامزد مطلوب خود انجام می دهند و این درست نیست. شب گذشته هم از برخی استان ها خبر رسید که در حوزه‌هایی که دور اول رای آقای پزشکیان بیشتر بوده ، مسئولین صندوق ها را تغییر می دهند و این اتفاقاتی عجیب است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در برخی استان ها استانداران و فرمانداران علنا برای یک نامزد خاص تبلیغ می کنند و ممکن است این قبیل اقدامات در ذهن مردم نگرانی هایی دال بر اینکه این افرادی که در حال تبلیغ نامزدی خاص هستند خودشان مجری انتخابات هستند و چگونه می‌شود بی طرف عمل کنند ایجاد شود. ضروری است تا قوه قضاییه و شورای نگهبان در این خصوص تذکری جدی به دولتی ها و نهادهای عمومی بدهند. رییس جمهور شهید شدند و آقای مخبر هم در سفر کاری هستند و مشغول فعالیت و از این رو در برخی از استان‌ها کارهای غیر حرفه ای در حال انجام است.

عضو حزب اعتدال و توسعه تاکید کرد:‌ مردم باید از سلامت انتخابات اطمینان پیدا کنند تا آنچه رهبری برای مشارکت بالا مدنظرشان است صورت گیرد و آن کسی که اکثریت مردم به او رای بدهند رییس جمهور کشور می شود.

 

منبع : ایلنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار