| کد مطلب: ۱۱۲۶۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد

سعید لیلاز : پزشکیان به نظارت سخت عقیده دارد و ضد فساد است

یک کارشناس اقتصادی گفت: نظر من این است که تایید صلاحیت اصلاح طلب شش دانگ و خالصی مثل پزشکیان چراغ سبز و آمادگی خود هسته حاکمیت برای تغییر در این شرایط حساس کنونی است و فهم این موضوع، کارزار تحریم انتخابات را که مدعی عدم امکان تغییر است را بی معنا می‌کند.

سعید لیلاز :  پزشکیان به نظارت سخت عقیده دارد و ضد فساد است

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ نشست اقتصادی سعید لیلاز (اقتصاددان) و علی طیب نیا (وزیر اسبق اقتصاد و استاد دانشگاه تهران) صبح امروز در ستاد انتخاباتی مرکزی مسعود پزشکیان برگزار شد.

سعید لیلاز  در ابتدای این نشست اظهار کرد: بنده سال‌ها آقای پزشکیان را می‌شناسم و به ایشان در دور اول رای داده و در دور دوم بدون تردید رای می‌دهم.

وی افزود: پزشکیان اگر می‌گفت من برنامه دارم از او ناراحت می‌شدم. ایشان برنامه نداشت چون در زمان تدوین برنامه هفتم قرار داشت و با رعایت قانون می‌خواهد همان برنامه را اجرا کند و اگر غیر این می‌گفتند، دروغ گفته بود.

لیلاز تاکید کرد: عمده افراد فنی و تکنوکرات و متخصص کشور از طبقه متوسط بوده و بطور سنتی حامی اصلاح طلبان هستند. عقد آنان در آسمان بسته نشده بلکه این واقعیت صحنه است.

او افزود: مهمترین مشکل اقتصاد ایران ناترازی بانکی، بودجه، انرژی، ناترازی پولی و مالی و صندوق‌های کشور است. فقط در ماه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان هدررفت انرژی در کشور وجود دارد. یا به صورت قاچاق یا بصورت فساد این پول‌ها خارج می‌شود. بدون مشارکت حداکثری و دولت مشروع نمی‌توان این ناترازی را اصلاح کنیم.

لیلاز تصریح کرد: ما نمی‌توانیم در هر اصلاح قیمتی صدها کشته معترض داشته باشیم. در شرایطی هستیم که با راست جهانی و دولت ترامپ در آمریکا مواجه خواهیم بود. ما برای مقابله با جناح افراطی حاکم آینده در فرانسه و آمریکا، دولت دارای حمایت حداکثری می‌خواهیم که از موضع قدرت و با تعامل با رهبری این خطر را دفع کنیم.

این اقتصاددان با اشاره به اینکه دولت‌های اصلاح طلب معمولا بخاطر دموکراتیک تر بودن فساد کمتری داشتند، گفت: من به آقای پزشکیان رای می‌دهم زیرا ایشان به نظارت سخت عقیده دارد و ضد فساد است. من ناراحت هستم که کارزار انتخاباتی اصلاح طلبان چرا اشاره‌ای به عدم افزایش دستمزد کارگران و حقوق بازنشستگان به اندازه تورم اشاره نکرده است و این درحالی است که تولید ملی کشور طی دهه  گذشته دوبرابر شده است.

وی ادامه داد: ما به دنبال جلیلی هراسی و ایجاد ترس در طبقه متوسط نیستم، اما با بزرگ کردن ایده صرف موضوع تحریم‌ها باعث می‌شود حکومت تمام بی کفایتی خود را پشت تحریم پنهان کند. ما به قدرت حاکم در حال کمک هستیم که تمام سومدیریت خود را به تحریم و مسائل جهانی تقلیل می‌دهد. ما برای اقتصاد ایران قبل تحریم‌ها اول به داخل تکیه کنیم اما باید مدیریت داخلی دارای حمایت اجتماعی و دارای دانش و توانایی باشد.

لیلاز گفت: نظر من این است که تایید صلاحیت اصلاح طلب شش دانگ و خالصی مثل پزشکیان چراغ سبز و آمادگی خود هسته حاکمیت برای تغییر در این شرایط حساس کنونی است و فهم این موضوع، کارزار تحریم انتخابات را که مدعی عدم امکان تغییر است را بی معنا می‌کند.

 

منبع : ایلنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار