| کد مطلب: ۱۱۲۶۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد

حسن روحانی: در برجام ماندیم تا نقشه ترامپ ناکام بماند/ عدم خروج ایران از برجام سیاست نظام بود

حسن روحانی، به ادعای یکی از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری، درخصوص برجام پاسخ داد.

حسن روحانی: در برجام ماندیم تا نقشه ترامپ ناکام بماند/ عدم خروج ایران از برجام سیاست نظام بود

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛  حسن روحانی، رئیس‌جمهور دوره‌های یازدهم و دوازدهم، در پاسخ به ادعای یکی از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری در مناظره دیشب (۱۱ تیر) گفت: عدم خروج ایران از برجام پس از خروج ترامپ، سیاست درست نظام و دولت بود؛ کمااینکه تحریم‌های تسلیحاتی و موشکی پس از خروج ترامپ از برجام لغو شد.

حسن روحانی در پیامی ویدیویی گفت: واقعیت‌ها را برای مردم به خوبی بگوییم که چه بوده است؟ چرا آنچه واقعیت بوده را برای مردم برعکس توضیح می‌دهیم؟ ترامپ از برجام خارج شد، امیدش این بود که ما بلافاصله خارج شویم تا تمام قطعنامه‌ها برگردد اما ما نگذاشتیم طرح ترامپ به طور کامل اجرا شود. او می‌خواست به گردن ایران بیافتد و ما از برجام خارج شویم و قطعنامه‌ها برگردد. قطعنامه‌ها برنگشت. اروپایی‌ها به ما تعهد دادند. اروپا روبه‌روی آمریکا ایستاد. این اولین بار در تاریخ سیاسی غرب بود که اروپا در برابر آمریکا ایستاد؛ حتی در شورای امنیت سازمان ملل و آژانس.

این فاصله‌ای که بین اروپا و آمریکا ایجاد کرد سیاست دولت و سیاست صحیحی بود که از طرف نظام جمهوری اسلامی ایران اتخاذ شد. من از شما می‌پرسم تحریم تسلیحاتی کی لغو شد؟ بعد از اینکه ترامپ از برجام خارج شده بود و ما با مهلتی که داده بودیم مانده بودیم. تحریم موشکی کی رفع شد؟ در همین زمانی که ترامپ خارج شده بود و ما در برجام مانده بودیم. ضمن اینکه ما کاهش تعهدات دادیم و در زمینه هسته‌ای قدم‌های بسیار مهمی را برداشتیم. به گونه‌ای که روزی که خواستیم ۶۰ درصد تولید کنیم بلافاصله ظرف چند هفته ۶۰ درصد را تولید کردیم.

 

منبع : خبر آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار