| کد مطلب: ۱۱۲۶۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد

پیش بینی پژوهشگر ارشد روس از پیروز انتخابات ریاست جمهوری ایران

پژوهشگر ارشد موسسه شرق شناسی آکادمی علوم روسیه در گزارشی مدعی شد حضور بالا در انتخابات ریاست جمهوری ایران ممکن است پیروزی اصلاح‌طلبان را تضمین کند.

پیش بینی پژوهشگر ارشد روس از پیروز انتخابات ریاست جمهوری ایران

به گزارش آرمان ملی آنلاین، ولادیمیر ساژین، تحلیلگر روس و پژوهشگر اندیشکده مطالعات خاورمیانه در روسیه، عنوان کرده مشارکت بالای مردم در انتخابات دور دوم ریاست جمهوری در ایران ممکن است پیروزی نامزد اردوگاه اصلاح طلبان، مسعود پزشکیان، وزیر سابق بهداشت را تضمین کند. از نظر او، «موفقیت پزشکیان تنها به میزان مشارکت در انتخابات بستگی دارد.»

ساژین خاطرنشان کرد: همانطور که تحلیلگران ایرانی گفتند، اگر مشارکت حدود ۶۰ تا ۷۰ درصدی در انتخابات وجود داشته باشد، ممکن است به نفع نیروهای اصلاح طلب باشد.

این کارشناس روس خاطرنشان کرد: «تحلیلگران از مدت‌ها قبل پیش‌بینی می‌کردند که اگر پزشکیان با هر یک از دو گزینه قالیباف و جلیلی در دور دوم رقابت کند، نتیجه نامشخص به نظر می‌رسد.»

ساژین همچنین خاطرنشان کرد که نیروهای به اصطلاح «اپوزیسیون» ایران مدعی هستند که اصولگرایان و محافظه کاران رادیکال از حمایت حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد مردم برخوردار هستند.

اگر مشارکت کم باشد، این ۳۰ تا ۳۵ درصد شرایط را برای جلیلی مساعدتر می‌کند، اما اگر مشارکت زیاد باشد، ۶۰ تا ۶۵ درصد باقیمانده که از اصولگرایان حمایت نمی‌کنند، می توانند وزن خود را پشت سر پزشکیان بیاندازند.

این تحلیلگر روس در حالی این امیدواری خود در خصوص نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران را مطرح کرده که از شش سیاستمداری که در ابتدا توسط شورای نگهبان قانون اساسی ایران تایید شده بود، اکنون دو نفر در ریاست جمهوری باقی مانده‌اند، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، معاون رئیس‌جمهور، پنجم تیر اعلام کرد که به نفع اصولگرایان از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری می‌کند.

شهردار تهران، علیرضا زاکانی نیز در از این اقدام پیروی کرد و از دو نامزد اصلی جناح اصولگرا، قالیباف و جلیلی حمایت کرد. سرانجام در انتخابات ۸ تیر مصطفی پورمحمدی و محمدباقر قالیباف نیز موفق به کسب آرای کافی نشدند تا مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به دور نهایی انتخابات راه پیدا کنند.

منبع : اقتصادآنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار