| کد مطلب: ۱۱۲۶۲۲۸
لینک کوتاه کپی شد

پزشکیان: سیاست خارجی باید بستر را برای تاجران و معامله گران آماده کند

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: من وزیر بودم رییس دانشگاه می‌گفت این کار را انجام بدهیم می‌گفتم ببین چه کسی گفته و چه کسی انجام داده است. قرار نیست با حرف من کشور در چاله ای بیافتد که نتوان آن را درآورد.

پزشکیان: سیاست خارجی باید بستر را برای تاجران و معامله گران آماده کند

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ مسعود پزشکیان در حوزه سیاست خارجی اظهار داشت: اقتصاد امری فوق تخصصی است، ۱۲۵ نظر و تخصص است که می‌تواند از آنها نظر گرفت اینکه دیدمان چیست گفتیم دیدمان حق و عدالت است. در سلامت و آموزش معتقد به بازار آزاد نیستیم قرار نیست آن روستایی که پول ندارد بچه‌اش بمیرد. این دید ماست که مشخص می‌کند.

وی افزود: وقتی چشمم مریض است نمی‌روم پیش پزشک سینه. ما اقتصاد دارو و بیمارستان داریم اقتصاددان می‌تواند کلی‌گویی کند. متخصص قرار نیست هر کسی باشد. در ایران پر از مربی است اما گاهی می‌رویم از خارج مربی می‌آوریم ‌و می‌تواند تیم را بالا بیاورد. سیاست خارجی باید بستر را آماده کند که تاجران و معامله گران بتوانند در این بستر فعالیت کنند. اقتصاد صنعت با کشاورزی تفاوت دارد. چرا دبی و امارات دبی و امارات شدند. فرد متخصص را آورد و از نظر آنها استفاده کرد.

پزشکیان تصریح کرد: امام خمینی و رهبری گفتند سیاست ما نه شرقی نه غربی است. رهبری گفتند براساس مصلحت،حکمت و عزت اقدام کنیم هر جا این سه مورد باشد و اقتضا کند، می رویم گفتگو کنیم. مجموعه کارشناسان میگویند این راه بهتر است اما من میگویم این راه در اینجا تخصص و تجربه می‌گوید کدام راه بهتر است. من وزیر بودم رییس دانشگاه می‌گفت این کار را انجام بدهیم می‌گفتم ببین چه کسی گفته و چه کسی انجام داده است. قرار نیست با حرف من کشور در چاله ای بیافتد که نتوان آن را درآورد.

 

منبع : خبر آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار