| کد مطلب: ۱۱۲۶۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد

10 پرسشی که امشب پزشکیان باید از جلیلی بپرسد

با توجه به تجربه تلخ سال 88 تصور می‌شد از مناظرۀ رویارو خبری نباشد اما امشب شاهد اولین مناظره خواهیم بود که خوش‌بختانه نمی‌تواند به 5 مناظرۀ قبلی شبیه باشد که از دو نظر قابل انتقاد بود. اول چینش 4 در مقابل یک به رغم تظاهر به رعایت ثانیه‌ها و دوم شباهت آن با مسابقۀ هفته.

10 پرسشی که امشب پزشکیان باید از جلیلی بپرسد

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ اولین مناظرۀ رویاروی دو نامزد راه یافته به مرحلۀ نهایی امشب در تلویزیون برگزار می‌شود.

بهتر آن است که مجری سؤالاتی طرح کند تا مردم بتوانند عمق تفاوت دو دیدگاه و رویکرد را دریابند و اگر مجری چنین نکرد دکتر پزشکیان صریح و روشن این 10 مورد را با آقای جلیلی در میان بگذارد تا امکان راستی‌آزمایی وقضاوت هم فراهم آید:

1. صریح و مشخص بفرمایید با برجام چه خواهید کرد؟ اگر آمریکای بایدن مایل به بازگشت باشد شرط و شروط تازه می‌گذارید یا منتظر رییس جمهور جدید آمریکا می‌مانید یا از برجام خارج می‌شوید؟ یا این که باز شاهد مذاکرات طولانی خواهیم بود؟ در یک کلمه: همین برجام و احیای آن، آری یا نه؟

2. فیلترینگ اینترنت را ادامه می‌دهید یا حضور 40 میلیون ایرانی در پیام رسان فیلتر شدۀ تلگرام را نشانۀ شکست آن می‌دانید و دستور رفع آن را صادر می‌کنید و جز در مواقع خاص و مثلا به دلایل امنیتی و آن هم کاملا موقت موافق فیلترینگ نیستید؟

3. طرح نور را ادامه می‌دهید یا نه؟ بحث وجوب حجاب مطرح نیست. منظور نوع برخورد پاسبانی با زنان و دختران ایرانی است. ادامه می‌دهید یا نه؟ با ون‌های گشت ارشاد یا هر اسم دیگر موافق‌اید یا نه؟ همچنین با این که به خاطر پوشش سرنشین یا مستری اتومبیل را به پارکینگ ببرند و مغازه را پلمب کنند، چطور؟

4. با توجه به این که نامزدهای انصرافی و ناکام (آقایان زاکانی و قاضی‌زاده هاشمی و قالیباف) از شما حمایت کرده‌اند و قبلا وعده‌های بسیار رنگارنگی داده بودند که از زبان شما نشنیدیم وعده‌های آنان را قبول دارید و قابل اجرا می‌دانید یا همان ایدۀ خودتان (یک ایران جهش با یک جهان فرصت) را دنبال می‌کنید و وعده های آنان را تکرار نمی‌کنید؟

5. ادعای آقای پور محمدی را دربارۀ نقش شما در ممانعت از پیوستن به اف‌ای‌تی‌اف - مخالفت به خاطر این که با دولت وقت مخالف بودید - تأیید می‌کنید یا تکذیب و حال در دولت خودتان به گروه ویژه اقدام مالی یا اف‌ای‌تی‌اف با هدف رفع موانع بانکی می‌پیوندید یا نه؟

6. نسبت مشخص شما با جبهه پایداری چیست؟

. آیا مانع صدور قطعنامه های جدید علیه ایران خواهید شد یا به خاطر جنگ اوکراین و احتمال وتوی روسیه نگران نیستید؟

8. سیاست مشخص شما در حوزه فرهنگ و هنر چه خواهد بود؟ در دولت فعلی جشنواره فجر در حال تبدیل به جشنواره عمار بود. در دولت شما چه؟ منظور فرهنگ و هنر به معنی مصطلح جهانی کلمه است نه ایدیولوژی.

9. آیا در دولت شما هم وزیر کشور و غالب استانداران مانند دولت فعلی از نظامیان انتخاب می شوند یا با نگاه اجتماعی انجام می شود؟

۱۰. آیا راست است که ستاد تدابیر ویژۀ اقتصادی که در زمان دبیری شما در شورای عالی امنیت ملی اجازه داشت برای واردات کالاهای اساسی مجوزهایی صادر کند مجوزی هم صادر کرد تا یک میلیارد و 427 میلیون و 500 هزار یورو از منابع بانک مرکزی در حساب های خارجی در سه کشور ترکیه و کره جتوبی و چین در اختیار بابک زنجانی قرار گیرد تا بدهی پیمانکاران نفتی را بپردازد در حالی که قرار بود بابک زنجانی پول بیاورد نه این که پول هم در اختیار او قرار گیرد.

 

منبع : عصر ایران

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار