| کد مطلب: ۱۱۲۴۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد

مسعود پزشکیان: نباید به دهک‌های بالا بیشتر یارانه دهیم؛ فشار تورم روی دهک پایین خواهد بود

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: آمارها نشان می‌دهد که مصرف دهک‌های پایین و بالا از یارانه‌ها وحشتناک است به ویژه در یارانه انرژی و بنزین اختلاف بسیار زیادی بین دهک‌های بالا و پایین وجود دارد.

مسعود پزشکیان:  نباید به دهک‌های بالا بیشتر یارانه دهیم؛  فشار تورم روی دهک پایین خواهد بود

به گزارش آرمان ملی آنلاین؛ مسعود پزشکیان در دومین مناظره انتخاباتی نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با ذکر آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: آنچه که مشخص است در قدم اول باید بدانیم کجا قرار داریم، آمارها نشان می‌دهد که مصرف دهک‌های پایین و بالا از یارانه‌ها وحشتناک است به ویژه در یارانه انرژی و بنزین اختلاف بسیار زیادی بین دهک‌های بالا و پایین وجود دارد.

وی با بیان اینکه امکانات به دهک‌های بالا داده‌ایم و کمتر به دهک‌های اول درآمدی یارانه امکانات ارائه شده و به همین دلیل وضعیت جمعیت زیر خط فقر بدتر شده‌ است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به نموداری از وضعیت استان‌های کشور ادامه داد: همانطور که دیده می‌شود وضعیت استان‌ها و شهرهای نزدیک به مرز و حاشیه نشین‌ها به شدت بدتر است. الان باید بدانیم کجا هستیم، در تئوری‌ها مسائل بسیار ساده است اما در اجرا آمار وضعیت فقر را نشان می‌دهد و آمار و ارقام نشان می‌دهد کجا هستیم.

پزشکیان تاکید کرد: اختلافات و عدم هماهنگی‌ها باعث شده که نتوانیم برنامه را اجرا کنیم و به هدف برسیم و هدف ما باید مناطق محروم باشد و همزمان باید زیرساخت و حمل و نقل عمومی توسعه پیدا کند.

وی افزود: در حال حاضر ۵۵ درصد وام‌ها به تهران اختصاص پیدا می‌کند که این به معنای عدم توسعه در سایر نقاط کشور  است بنابراین اگر برای برنامه‌ریزی ها با خود مردم و قشر دانشگاهی و سایر طیف‌ها صحبت نکنیم و یک نسخه بنویسم هر چند یک جا درست می‌شود اما بقیه مناطق رو به تخریب می‌روند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: نباید اجازه دهیم به دهک‌های بالا بیشتر یارانه دهیم و در این صورت فشار تورم روی دهک پایین خواهد بود و رشد اقتصادی را درست نکنیم همه را فقیر کرده‌ایم و اگر رشد اقتصادی را اصلاح نکنیم فقط فقر را بین سیستم‌ها توزیع می‌کنیم.

 

 

منبع : ایلنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار