| کد مطلب: ۱۱۲۴۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد

ظریف: مهم است چه کسی ساکن دفتر رئیس‌جمهوری باشد

محمدجواد ظریف گفت: بدون سیاست خارجی مستقر و با اجماع ملی، نمی‌توان منافع ملی و اقتصادی کشور را تامین کرد. بدون سیاست خارجی معقول و متین حتی با دوستان هم نمی‌توان رابطه خوبی داشت.

ظریف: مهم است چه کسی ساکن دفتر رئیس‌جمهوری باشد

به گزارش آرمان ملی آنلاین، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه اسبق، پزشکیان را شخصیتی صادق و وطن پرست توصیف کرد و گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی بر اساس قانون اساسی توسط مقام معظم رهبری به صورت خطوط کلی ارائه می‌شود و سه اصل حکمت، مصلحت و عزت به عنوان چارچوب قرار دارد.

ظریف که در برنامه میزگرد سیاسی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به عنوان مشاور مسعود پزشکیان حاضر شده، گفت: در این سیاست خارجی مهم است که چه کسی ساکن خیابان پاستور و دفتر رئیس‌جمهوری باشد؛ رئیس‌جمهوری است که سیاست‌ها را می‌سازد و برای تصویب به شورای عالی امنیت ملی و رهبری برای تصویب می‌دهد. کسی باید باشد که با نگرش روشن به سیاست خارجی می‌نگرد و خودش حرف دارد و معتقد است که باید از کارشناسان استفاده کرد.

ظریف افزود: بدون سیاست خارجی مستقر و با اجماع ملی، نمی‌توان منافع ملی و اقتصادی کشور را تامین کرد. بدون سیاست خارجی معقول و متین حتی با دوستان هم نمی‌توان رابطه خوبی داشت.

وزیر امور خارجه اسبق گفت: نگاه ما به رابطه متوازن است تا هیچکس نتواند بدون آنکه ما به ازای آن را بدهد، از ایران بهره‌ای بگیرد.

ظریف در پایان گفت: چنین سیاست خارجی است که می‌تواند برای مردم، کشور و نقش منطقه‌ای ایران راهگشا باشد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار