| کد مطلب: ۱۱۲۲۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد

از حالا مشخص است نامزد پیروز کیست

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: با این ترکیب از نامزدها پیش بینی می شود میزان مشارکت مردم همچون انتخابات مجلس دوازدهم حدود 40 درصد باشد بنابراین بعید به نظر می رسد فعالیت جبهه اصلاحات تأثیر معناداری بر افزایش میزان مشارکت داشته باشد.

از حالا مشخص است نامزد پیروز کیست

به گزارش آرمان ملی آنلاین، محمد مهاجری در گفت‌وگویی درباره ترکیب نامزدهای تأییدصلاحیت شده برای انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم گفت: به تأییدصلاحیت آقای پورمحمدی و آقای پزشکیان احترام می گذارم اما در عین حال معتقدم ترکیب نامزدها یادآور انتخابات دوره گذشته ریاست جمهوری است و از حالا مشخص است نامزد پیروز چه کسی خواهد بود.

وی با بیان اینکه طراحی این نوع رقابت در محافل سیاسی و خانوادگی به لطیفه تبدیل خواهد شد، ادامه داد: نیاز نبود که اعضای شورای نگهبان این قدر خودشان را اذیت کنند و شش روز دائم جلسه بگذارند تا به این جمع بندی برسند؛ همان روز اول نظرشان را اعلام می کردند چون در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم به نظر می رسید شورای نگهبان دوست داشت آقای رئیسی رئیس جمهور شود و شد و حالا نظرش روی آقای قالیباف است.

این فعال سیاسی درباره احتمال غیرقابل پیش بینی شدن انتخابات هشتم تیرماه بیان کرد: اگر رقابت ها خیلی جدی شود، انتخابات به مرحله دوم خواهد رفت که در این صورت یکی از دو نامزد راه یافته به دور دوم آقای پزشکیان و نامزد دیگر یک نفر از بین آقایان جلیلی و قالیباف است. در آن صورت دوقطبی خیلی شدیدی را در آن مرحله شاهد خواهیم بود. البته اگر آقای جلیلی رقیب آقای پزشکیان شود در آن صورت شانس آقای پزشکیان برای پیروزی در انتخابات بالا خواهد بود.

وی درباره توانمندی پزشکیان برای جذب آرای خاکستری و سبد رأی لاریجانی تصریح کرد: آقای پزشکیان این ظرفیت را دارد. جریان اعتدال احتمال زیاد به سمت آقای پزشکیان گرایش پیدا خواهد کرد.

مهاجری درباره میزان تأثیرگذاری فعال شدن جبهه اصلاحات در این دوره از انتخابات و موفقیت این جبهه برای آوردن سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان به پای صندوق های رأی گفت: فارغ از احتمالات غیرمترقبه، اگر بخواهیم براساس واقعیات صحبت کنیم با این ترکیب از نامزدها پیش بینی می شود میزان مشارکت مردم همچون انتخابات مجلس دوازدهم حدود 40 درصد باشد بنابراین بعید به نظر می رسد فعالیت جبهه اصلاحات تأثیر معناداری بر افزایش میزان مشارکت داشته باشد.

منبع : نامه نیوز

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار