| کد مطلب: ۱۱۲۲۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد

سعید لیلاز: پزشکیان تمام ویژگی‌های یک مدیر اصلاح طلب خوب را دارد/ به مشارکت 40 میلیونی امیدوارم

یک چهره اقتصادی اصلاح طلب با بیان اینکه با اعلام اسامی کاندیدا‌های تایید صلاحیت شده موج جدیدی از امیدواری در جامعه ایران جاری شده که اگر گروه‌های سیاسی به درستی و با استفاده از اصول درست سیاسی از آن استفاده کنند یکی از شاداب‌ترین انتخاب‌های تاریخ ایران بعد از آقای خاتمی را خواهیم داشت.

سعید لیلاز: پزشکیان تمام ویژگی‌های یک مدیر اصلاح طلب خوب را دارد/ به مشارکت 40 میلیونی امیدوارم

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ سعید لیلاز، با بیان اینکه با اعلام اسامی کاندیدا‌های تایید صلاحیت شده موج جدیدی از امیدواری در جامعه ایران جاری شده که اگر گروه‌های سیاسی به درستی و با استفاده از اصول درست سیاسی از آن استفاده کنند یکی از شاداب‌ترین انتخاب‌های تاریخ ایران بعد از آقای خاتمی را خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: فضای داخلی ایران را به لحاظ سیاسی به سه دسته تقسیم می‌کنند که هر کدام از آن‌ها نمایندگان خود را در فهرست تایید شدگان دارند و این مسئله مایه امیدواری و شگفتی من است.

*به مشارکت ۴۰ میلیونی امیدوارم

وی با بیان اینکه باید تایید و تحسین خود را در این رابطه ابراز کنیم، افزود: مهمترین دلیل این تحسین احراز صلاحیت آقای پزشکیان است. اطلاح طلبان از هر طیف و دسته‌ای بدون اینکه کوچک‌ترین بهانه‌ای داشته باشند به خوبی و به روشنی نماینده خود را در این انتخابات دارند. آقای جلیلی هم می‌تواند طیفی که آقای احمدی نژاد را نمایندگی می‌کند، در این انتخابات با خود همراه داشته باشد محافظه کاران هم آقای قالیباف را دارد؛ بنابراین انتخاباتی می‌تواند بشود که بیش از ۴۰ میلیون نفر در آن شرکت کنند.

به گفته لیلاز اگر چنین اتفاقی بیفتد با توجه به شرایط اقتصادی که ایران در ۴ سال گذشته داشته و بر خلاف اغلب تحلیل‌ها و تصورات از دیدگاه او روند مثبت و رو به جلویی بوده، مهمترین وظیفه دولت آینده این است که سرعت رشد اقتصادی و بهبود فضای اقتصادی کشور را بیش از آنچه که در دولت مرحوم رئیسی بوده است، افزایش دهد و علاوه بر آنچه که در دو سال گذشته مرحوم رئیسی کمتر به آن رسید را در دستور کار قرار دهد.

این کارشناس مسائل اقتصادی ابراز عقیده کرد: دولت آقای رئیسی در طول هزار روز فعالیتش، هم موفق‌تر از آن چیزی بود که گروه‌های سیاسی مخالف اعلام می‌کردند و هم موفق‌تر از تصور عمومی بود که در ظاهر امر به نمایش می‌رسید. دولت آقای رئیسی دولت موفقی بود و در ۴ سال گذشته ۴ رشد اقتصادی بالای ۵ درصد داشت. این رشد اقتصادی هم از سطح متوسط کل خاورمیانه بیشتر بود و هم از سطح کل جهان بالاتر. این رشد از کشور‌هایی مانند امارات و عربستان هم به مراتب بیشتر بود.

*مهمترین وظیفه دولت آینده، ایجاد امید در جامعه است

وی اضافه کرد: در وهله دوم مهمترین وظیفه دولت آینده ایجاد امید در جامعه است. این امر تنها با شعار محقق نخواهد شد. نوع تایید صلاحیتی که شورای نگهبان داشت حرکتی جدی در این مسیر برای ایجاد امید بود. با حرف و با شعار نمی‌توان عید ایجاد کرد. مردم فریب وعده‌ها را نمی‌خورند. تایید صلاحیت آقای پزشکیان گام عملی واقعی در این مسیر بود و ما به جامعه این علامت را دادیم که اگر وارد صحنه انتخابات شوید ممکن است نتیجه بگیرید.

لیلاز دومین گام امیدبخش برای مردم را احیا قدرت خرید توده‌های مردم بر اساس تورم و میزان رشد اقتصادی برشمرد و گفت: دولت بعدی باید بلافاصله قدرت خرید مردم را بر اساس تورم و میزان رشد اقتصادی که در سال‌های گذشته اتفاق افتاده ارتقا دهد. اولین پالسی که دولت می‌تواند به مردم دهد ترمیم جدی در دستمزد کارگران و حقوق بگیران دولتی و بازنشستگان و مستمری بگیران است تا آن‌ها به آینده اقتصادی کشور امیدوارتر باشند.

*احراز صلاحیت آقای پزشکیان را به فال نیک می‌گیرم

لیلاز با بیان اینکه احراز صلاحیت آقای پزشکیان را به فال نیک می‌گیرم و علامت بسیار مثبت مهم و رو به جلو می‌دانم اضافه کرد: این علامت نشان می‌دهد که تغییراتی در نوع نگاه حکومت به کشورداری و مردمداری در حال صورت گرفتن است و علامت روشنی داده می‌شود که طبقات متوسط شهرنشین در ایران یک بار دیگر در حال دیده شدن توسط حکومت هستند که نشان می‌دهد، چون منابع کم شده ما به طبقه متوسط احتیاج داریم و دیگر نمی‌توانیم بدون آن‌ها ایران را اداره کنیم.

*پزشکیان تمام ویژگی‌های یک مدیر اصلاح طلب خوب را دارد

لیلاز با بیان اینکه دسترسی پزشکیان به نظام کارشناسی کشور و قدرت تصمیم گیری او به مراتب از لاریجانی، قالیباف و جلیلی بیشتر است، گفت: پزشکیان تمام ویژگی‌های یک مدیر اصلاح طلب خوب را دارد و روابط او با ارکان قدرت در ایران حسنه است.

 

 

 

منبع : جماران

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار