| کد مطلب: ۱۱۲۲۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد

حسن روحانی از کدام کاندیدا حمایت می کند؟

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفت: اگر فردی در فهرست نهایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم باقی بماند که بتوانیم از او حمایت کنیم در انتخابات خواهیم بود، در غیر این صورت تکلیفی بر گردن حزب ما نخواهد بود.

حسن روحانی از کدام کاندیدا حمایت می کند؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین، جواد هروی سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در گفت و گویی درباره آقای لاریجانی به عنوان جدی‌ترین گزینه این حزب در صورتی که تائید شود، گفت: آقای لاریجانی گرایش‌های اعتدالی مناسبی در جناح اصولگرایی دارند. اینکه آیا حزب اعتدال و توسعه رسما از ایشان یا فرد دیگری حمایت می‌کند، منوط به اجماع شورای مرکزی حزب خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که گزینه حزب شما کیست؟ اظهار کرد: انتخاب ما منوط به مرحله اعلام بررسی صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان است. اگر فردی باقی بماند که بتوانیم از او حمایت کنیم در انتخابات خواهیم بود، در غیر این صورت تکلیفی بر گردن حزب ما نخواهد بود.

 

هروی همچنین به رایزنی هایی که با احزاب اصلاح طلب داشته اند اشاره کرد و افزود: ما با احزاب اصلاح‌طلب رایزنی‌هایی داشته‌ایم و دورادور تمام نامزدهای آنها را برآورد می‌کنیم. منطبق با رصدی که از نامزدهای اصلاح‌طلب و اصولگرا صورت گیرد، جمع‌بندی خواهیم داشت. تا الآن صرفا در حال ارزیابی نامزدهای مطمح نظر احزاب به‌خصوص جمع‌بندی احزاب هستیم. متاسفانه در چند انتخابات اخیر ماهیت حضور احزاب در انتخابات‌ها کم شده است. ما به دنبال ترغیب مردم برای حضور پای صندوق‌های رای هستیم.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه احتمال حمایت از گزینه جبهه اصلاحات را تائید کرد و گفت: بله. اگر نامزدی بتواند نظر اعضای حزب را در شکل کلی جلب کند، حمایت می‌کنیم.

هروی در پاسخ به این سوال که آقای روحانی توصیه انتخاباتی یا حمایت انتخاباتی نداشته‌اند، توضیح داد: ایشان می‌توانند از افراد مختلف دعوت داشته باشند، اما این حزب است که از فرد یا حزب دیگری حمایت می‌کند. حزب اعتدال و توسعه نگاه حزبی دارد، نه نگاه فردی. آقای نوبخت به‌عنوان دبیرکل نیز یک رای در شورای مرکزی دارند و نظرشان را تنها به‌عنوان یک عضو مطرح می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که کاندیدای همفکر با قدرت رای‌آوری نداشته باشیم، از فردی حمایت نخواهیم کرد.

هروی یادآوری کرد که در انتخابات ریاست‌جمهوری قبلی اعلام حمایت نداشتیم و تنها تشویق به حضور در انتخابات کردیم.

 

منبع : همشهری آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار