| کد مطلب: ۱۱۱۹۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد

متکی: من فقط رئیس مجلس می شوم

منتخب مردم تهران در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس گفت: من به عنوان بخشی از یک کیک قدرت به بحث ریاست مجلس فکر نکردم. به همین دلیل، معتقدم که باید در کار مجلس تحول ایجاد کرد. به همین دلیل من متقاضی هیچ قسمت و مسئولیت دیگری در مجلس نیستم. بعضی‌ها به من پیام می دهند که بیا این مسئولیت را بپذیر. گفتم من اینطور به این موضوع نگاه نمی‌کنم و به هیچ مورد دیگری هم فکر نکردم.

متکی: من فقط رئیس مجلس می شوم

به گزاش آرمان ملی آنلاین ؛ منتخب مردم در مجلس دوازدهم در خصوص کاندیداتوری خود برای ریاست مجلس اظهار داشت: بنویسید متکی یکی از گزینه‌های قطعی ریاست مجلس است. من مدتی است که در مسئولیت کشورداری نبودم. مدتی در انتخابات‌های مختلف بدون آنکه نامزد باشم حضور داشتم و نقش‌آفرین بودم. در این انتخابات به اصرار دوستان نامزد شدم و مردم محبت کردند و رأی دادند. منوچهر متکی گفت: یک نکته دیگر اینکه ما در مجلس وظیفه داریم نمایندگان را به عنوان یک کل ببینیم. نمایندگان را تقسیم‌بندی نکنیم. الان در مجلس دوازدهم می‌گویند ۴۰-۵۰ نفر اصلاح‌‌طلب داریم، ۳۰-۳۵ نفر مستقل داریم و اکثریت نمایندگان اصولگرا با طیف‌های مختلف داریم. ما دو رویه می‌توانیم در پیش بگیریم؛ اول اینکه هرچه اصلاح‌طلبان می‌گویند اصولگراها با آن مخالفت کنند و هرچه اصولگراها می‌گویند اصلاح‌طلب‌ها با آن مخالفت کنند.

وی افزود:‌ رویکرد دوم این است که مردم ما را انتخاب کردند که بیاییم زیر یک سقف بنشینیم، هم‌افزایی کنیم، بهترین تصمیمات را براساس علم، ایده، پیشنهاد و تخصص نمایندگان بگیریم. اگر شما نماینده‌ای دیدید که بهترین نظر را در بودجه‌بندی کشور دارد، آیا باید ببینیم او اصلاح‌طلب است یا اصولگرا؟ یا ذکات علم او را بگیریم و از آن استفاده کنیم؟ من در دیدارهایی که با نمایندگان و جریان‌های مختلف سیاسی داخل مجلس داشتم، این نگاه را مطرح کردم. به آنان گفتم معتقدم ما باید در کار محتوایی مجلس از همه ظرفیت مجلس استفاده کنیم. لذا بنده به صراحت اعلام کردم مجموعه قابل‌توجه اصلاح‌طلبان و مستقلین باید در اداره مجلس مشارکت داشته باشند. اداره مجلس در هیأت‌رئیسه و کمیسیون‌ها است.

وزیر اسبق خارجه تصریح کرد: من به عنوان بخشی از یک کیک قدرت به بحث ریاست مجلس فکر نکردم. به همین دلیل، معتقدم که باید در کار مجلس تحول ایجاد کرد. به همین دلیل من متقاضی هیچ قسمت و مسئولیت دیگری در مجلس نیستم. بعضی‌ها به من پیام می دهند که بیا این مسئولیت را بپذیر. گفتم من اینطور به این موضوع نگاه نمی‌کنم و به هیچ مورد دیگری هم فکر نکردم.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار