| کد مطلب: ۱۱۰۴۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد

غلامعلی رجایی در گفت وگو با «آرمان ملی»:

کارنامه اجتهادی رئیسی را منتشر کنید

آرمان ملی:« آقای رئیسی عضو مجلس خبرگان است.من درخواست دارم که کارنامه امتحانی وی را برای خبرگان منتشر کنید. من امیدوارم ایشان اجتهاد داشته باشند اما معتقدم اگر چنین وضعیت وجود دارد کارنامه اجتهاد آقای رئیسی را منتشر کنید تا مردم نیز در جریان قرار بگیرند.در انتخاباتی که برگزار شد آقای مصلحی که در گذشته وزیر اطلاعات بودند برای مجلس خبرگان رد صلاحیت شدند.

کارنامه اجتهادی رئیسی را منتشر کنید

سوال این است اگر آقای مصلحی اجتهاد ندارند چطور و با توجه به چه کارنامه علمی به عنوان وزیر اطلاعات انتخاب شدند؟شرایط مدیریت کشور به صورتی است که ضرورت دارد روی برخی بایدها و نبایدها تأمل کنیم». جملات ذکر شده اظهارات دکتر غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح طلب و مشاور سابق آیت ا... هاشمی رفسنجانی در گفت وگو با«آرمان ملی» است.رجایی در این گفت وگو به مهم ترین چالش های پیش روی دولت در سال آینده وکشور پرداخته  است.

وی معتقد است:«ما باید برخی روندها و رویکردهای اشتباه گذشته را متوقف کنیم و بپذیریم که در برخی زمینه ها اشتباه کرده ایم.شرایط به شکلی شده که به خاطر عده محدودی افراد زیادی را به حاشیه کشانده اند.نمونه بارز آن صداوسیما است که به صورت یک طرفه عمل می کند و روز به روز از میزان مخاطبانش کاسته می شود. این وضعیت نتیجه بی تدبیری است و نباید اجازه داد کشور به این صورت اداره شود.البته آقای رئیسی دارای نقاط قوتی نیز است. به عنوان مثال انسان خوش ذاتی است و انگیزه و علاقه به خدمت دارد.از سوی دیگر ا رهبری هماهنگی کافی داشت  از تحرک بالایی نیز برخوردار است.با این وجود ایشان دارای محدودیت هایی نیز هستند.

نمی توان فردی را از قوه قضائیه آورد که دولت را اداره کند.در چنین شرایطی طبیعی است که مدیرانی را انتخاب می کند که از کارآیی کافی برخوردار نیست.آیا فردی مانند آقای عبدالملکی در اندازه یک وزیر بود؟ برخی از وزرایی که در شرایط کنونی در دولت هستند در اندازه وزیری هستند که بتوانند یک حوزه تخصصی را در سطح ملی مدیریت کنند؟البته برخی نسبت به سفرهای استانی آقای رئیسی انتقاد می کنند. این در حالی است که من معتقدم یکی از اقدامات مثبت آقای رئیسی همین سفرهای استانی است. به هر حال رئیس جمهور باید مناطق مختلف کشور را بشناسند تا بتواند کشور را به خوبی مدیریت کند.نکته مهم در این زمینه اما این است که آیا فردی مانند امیر عبداللهیان باید وزیر خارجه ایران باشد.

آیا وی از قدرت چانه زنی کافی در عرصه بین المللی برخوردار است که بتواند منافع ملی را تأمین کند؟آیا واقعا قدرت چانه زنی وی به اندازه آقای ظریف است؟آیا وی به اندازه ظریف آمریکا را می شناسند؟آیا اسب برنده را در مسابقه ای سخت تغییر می دهند. این وضعیت درباره ظریف و امیر عبداللهیان وجود داشت و ما ظریفی که دارای ظرفیت های زیادی بود را کنار گذاشتیم و به جای وی از امیر عبداللهیان استفاده کردیم.مدیریت در دولت به شکلی است که میزان نارضایتی های را افزایش داده است.»

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار