| کد مطلب: ۱۱۰۱۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد

حسن بهشتی‌پور در گفت وگو با«آرمان ملی»:

روسیه باحمله به اوکراین سرمایه‌های خود را به باد فنا داد

آرمان ملی-احسان انصاری: در حالی که دو سال از آغاز جنگ اوکراین می گذرد اما این جنگ همچنان می توان کشورهای دیگر را درگیر کند و تبعات بیشتری به همراه داشته باشد.دو سال پیش در اسفند ماه بود که پوتین فرمان حمله به اوکراین را صادر کرد.

روسیه باحمله به اوکراین سرمایه‌های خود را به باد فنا داد

جنگی که تا به امروز ادامه داشته و خسارت های هنگفتی به هر دو کشور زده است.«آرمان ملی» به بهانه دو ساله شدن جنگ اوکراین و تحلیل و بررسی ابعاد مختلف آن با حسن بهشتی پور، تحلیل گر روابط بین الملل گفت وگو کرده است. بهشتی پور در این زمینه معتقد است:« در دو سال گذشته نتیجه این  کار پوتین خسارت هنگفتی برای مردم اوکراین و روسیه به وجود آورد. آمریکا و اتحادیه اروپا در دو سوی آتلانتیک متحدتر از قبل علیه روسیه بسیج شدند و برای آنکه بتوانند روسیه را پشیمان کنند بزرگترین و بی سابقه ترین تحریم ها را علیه این کشور وضع کردند که روز به روز به ابعاد این تحریم ها علیه مردم روسیه افزوده می شود. استراتژی آمریکا که از زبان برژینسکی که در سال 1997 مطرح شده بود در عمل امکان اجرایی پیدا کرد. برژینسکی معتقد بود روسیه بدون اوکراین نمی تواند اهداف خود را در اورآسیا پیش ببرد به همین دلیل آمریکا باید به هر شکل ممکن اوکراین را از روسیه جدا کند. با شروع جنگ روسیه علیه اوکراین در عمل آمریکا به هدف اصلی خود رسید». 

 بهشتی پور می‌افزاید:«در دو سال گذشته نتیجه این  کار پوتین خسارت هنگفتی برای مردم اوکراین و روسیه به وجود آورد. آمریکا و اتحادیه اروپا در دو سوی آتلانتیک متحدتر از قبل علیه روسیه بسیج شدند و برای آنکه بتوانند روسیه را پشیمان کنند بزرگترین و بی سابقه ترین تحریم ها را علیه این کشور وضع کردند که روز به روز به ابعاد فاجعه بار این تحریم‌ها علیه مردم روسیه افزوده می شود. استراتژی آمریکا که از زبان برژینسکی که در سال 1997 مطرح شده بود در عمل امکان اجرایی پیدا کرد. برژینسکی معتقد بود روسیه بدون اوکراین نمی تواند اهداف خود را در اورآسیا پیش ببرد به همین دلیل آمریکا باید به هر شکل ممکن اوکراین را از روسیه جدا کند. با شروع جنگ روسیه علیه اوکراین در عمل آمریکا به هدف اصلی خود رسید . اگر تحولات سال‌های 2004 و 2014 نتوانسته بود به طور کامل رشته های پیوند عمیق روسیه و اوکراین را که در تفکرات اسلاوهای شرقی و مسیحیت ارتدوکسی بنیان داشت؛ از هم جدا کند، در عمل تهاجم روسیه این رشته ها و همبستگی را از بین برد. ایجاد سه بحران جهانی در زمینه امنیت غذا با افزایش سرسام آور مواد غذایی در سطح جهانی و امنیت انرژی و امنیت هسته ای در عمل جهان را در آستانه جنگ جهانی سوم قرار داد که در این زمینه بیش از همه مردم اوکراین و سپس مردم روسیه و مردم کشورهای اروپایی صدمه دیدند. گرچه از لحاظ کمبود مواد غذایی در قاره های آفریقا ، آسیا و حتی آمریکای لاتین نیز ترکش های آن را کاملا احساس کردند.»

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار