| کد مطلب: ۱۰۸۷۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد

مکران منطقه فرصت‌ها است

در چهارمین جلسه شورای توسعه سواحل مکران که صبح امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد،‌ طرح جامع و برنامه توسعه منطقه مکران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و کلیات آن به تصویب رسید.

مکران منطقه فرصت‌ها است

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایسنا؛ محمد مخبر در این جلسه مکران را منطقه فرصت ها خواند و برنامه ریزی برای توسعه این منطقه با محوریت و فعال کردن مردم طبق یک نقشه و سند آمایش سرزمینی بر اساس اسناد بالادستی را ضروری خواند.

وی تاکید کرد: ایجاد ۲۷ شهر و نقطه جدید ساحلی از مهمترین برنامه های دولت سیزدهم برای فعال سازی اقتصاد دریامحور است که از این تعداد حدود ۱۰ شهر در منطقه مکران قرار دارد و می تواند بستر مناسبی را برای سرمایه گذاری توسط شرکت های داخلی و خارجی فراهم آورد.

در این جلسه که وزرای نفت،‌ جهاد کشاورزی،‌ نیرو و راه و شهرسازی،‌ دبیر هیات دولت،‌ معاون حقوقی رئیس جمهور،‌ دبیر شورای توسعه سواحل مکران و نمایندگان دستگاه های ذیربط اجرایی و دولتی حضور داشتند،‌ گزارشی از طرح جامع و برنامه توسعه ۵ ساله مکران ارائه شد.

طبق این گزارش توسعه منطقه مکران با دیدگاه آبادسازی سواحل،‌ توسعه دریا محور و نگاه راهبردی به مناطق دریایی دیده شده است که این طرح ۵ ساله توسعه بر اساس بررسی اسناد فرادستی همانند طرح آمایش سرزمین،‌ طرح آمایش استان های سیستان وبلوچستان و هرمزگان، ‌طرح توسعه و عمران منطقه ساحلی مکران و سند طرح جامع مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی ایران تهیه شده است.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار