| کد مطلب: ۱۰۸۷۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد

تلفن این بند از زندان اوین آخر هر هفته قطع می شود

سخنگوی قوه قضائیه گفت: پرونده چای دبش در مرحله تحقیقات مقدماتی است. آنچه من اطلاع کسب کردم بازپرس پرونده استعلاماتی را اخذ کرده که نتیجه این استعلامات با توجه شرایط قانونی اطلاع رسانی خواهد شد.

 تلفن این بند از  زندان اوین آخر هر هفته قطع می شود

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایلنا؛ سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با آخرین وضعیت پرونده چای دبش اظهار کرد: پرونده چای دبش در مرحله تحقیقات مقدماتی است. آنچه من اطلاع کسب کردم بازپرس پرونده استعلاماتی را اخذ کرده که نتیجه این استعلامات با توجه شرایط قانونی اطلاع رسانی خواهد شد.

مسعود ستایشی در پاسخ به سوالی درباره علت مشکل قطع تلفن بند زنان زندان اوین در آخر هر هفته، اظهار کرد: نسبت به مکالمات بر اساس مقررات موضوع ماده ۲۳۲ آیین نامه اجرایی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور انتظام این‌گونه امور و انتظام امور موسسه کیفری بر عهده رئیس موسسه کیفری است و اینگونه مقرر شده است، ولی این مورد را به مبادی ذیربط منعکس می‌کنم.

وی در مورد تدوین سند دیپلماسی با همکاری وزارت خارجه، گفت: این موضوع تخصصی و اطلاع رسانی محدود نسبت به آن صورت گرفته است، موضوع عدالت و ضرورت پیگیری آن از جمله موارد عام و جامع الشمولی است که در هر سیستم قضایی و حقوقی تعریف شده و نسل به این مهم جز اهداف راهبردی حکمرانی قضایی تلقی می‌شود.

ستایشی گفت: لزوم ارتباط با کشور‌های مختلف به ویژه همسایه‌ها، نوع رابطه میان آن‌ها و تاثیر متقابل اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و سیاسی بر سایر کشور‌ها ایجاب می‌کند که برخی سیاست‌های واحد قضایی پیگیری و دنبال شود به ویژه اینکه هم راستایی‌های فرهنگی موجود مثل همسایگان در برخی موارد قانون ظروف مرتبط را پدید می‌آورد.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه گفت: اگر در کشوری وضعیت اقتصادی و فرهنگی تغییر کند به سرعت این موضوع به کشور‌های دیگر نیز تعمیم پیدا کرده و این کشور‌ها دچار تحول می‌شوند از این رو پیگیری موضوع دیپلماسی قضایی در دستور کار قوه قضاییه و وزارت خارجه همواره بوده و خواهد بود.

سخنگوی دستگاه قضا درباره آخرین وضعیت پرونده داریوش مهرجویی گفت: پیرو نشست‌های قبلی و نکاتی که نسبت به پرونده داریوش مهرجویی و همسرشان اعلام کردیم پرونده با تکمیل تحقیقات و اخذ آخرین دفاع از چهار متهم پرونده متضمن کیفرخواست قانونی و به دادگاه صالح ارسال شده است. 

وی بیان کرد: در زمانی که این موضوع مطرح شد رئیس قوه قضاییه مقرر کردند که پرونده در عین سرعت و توجه ویژه به مولفه‌های دقت و صحت مورد رسیدگی واقع شود و براساس اطلاع‌رسانی قبلی در کمتر از دو ماه این مهم صورت پذیرفت و کیفرخواست پرونده صادر و به دادگاه صالح ارسال شد. 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار