| کد مطلب: ۱۰۸۷۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد

کم کاری مجلس قابل بخشش نیست

مصطفی میرسلیم نماینده تهران گفت: وزارت کشور مجری انتخابات است و پیشرفت‌هایی در زمینه اجرائی به دست آورده ولی هنوز با وضع مطلوب که امکان اشتباه و خطا و تقلب را به صفر برساند فاصله داریم.

کم کاری مجلس قابل بخشش نیست

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از خبر آنلاین؛ یک عضو حزب مؤتلفه  اظهار داشت: وزارت کشور مجری انتخابات است و پیشرفت‌هایی در زمینه اجرائی به دست آورده ولی هنوز با وضع مطلوب که امکان اشتباه و خطا و تقلب را به صفر برساند فاصله داریم. امید است در اسفندماه بویژه برای حوزه‌هایی که حساسیت بیشتری دارند، وزارت کشور بتواند امکانات هوشمند را بکار گیرد.

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از خبر آنلاین؛ سید مصطفی میر سلیم گفت: نظارت بر انتخابات نیز بر عهده شورای نگهبان است و این نظارت، هرچه دقیقتر و هوشمندتر انجام گیرد، مؤثرتر خواهد بود. البته قانون انتخابات عامل اصلی در موفقیت کامل برگزاری سالم و دقیق و آگاهانه انتخابات است و متأسفانه اصلاحات مهمی که به تعیین مناسب حوزه‌ها برمی‌گردد، انجام نشده و هنوز حوزه‌هایی داریم با بیش از ۴ نماینده، بویژه در تهران که یک حوزه ۳۰ نماینده دارد و این امر موجب کاهش مشارکت و نیز کاهش دقت در این حوزه مهم خواهد شد.

وی افزود: این توقع بجایی نیست که از مردم بخواهیم از میان ۱۵۰۰ اسم سی نفر را بشناسند و به آنها رای بدهند! این کم کاری مجلس قابل بخشش نیست. با این حال امیدوارم شور انقلابی مردم جبران برخی از این نوع کاستی‌ها را بنماید.

میر سلیم در خصوص تاثیر سخنان رهبری بر شورای نگهبان بیان کرد: کار شورای نگهبان ساده نیست. البته شورا همواره کوشیده است در احراز صلاحیت حق را مراعات کند. ان شاءالله این بار نیز بهتر از گذشته موفق شود، در نتیجه افرادی که فاقد صلاحیت نمایندگی هستند نتوانند با مردم فریبی کرسی مجلس را بناحق اشغال کنند.

مردم انتظار دارند مجلس از شیوع فساد و تبعیض جلوگیری کند

نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: مجلس جایگاه رفیعی برای خدمت به جمهوری اسلامی است؛ اگر مجلس از افراد صالح تشکیل شود امید نجات کشور وجود دارد و الا با انتخاب افراد فرصت طلب و اهل زدوبند ، فقط فساد و اعمال نفوذ رشد خواهد کرد. از این رو توقع همگان از شورای نگهبان دقت در عمل برای احراز صلاحیت است و الا به مردم که اعتماد به آن نهاد عالی‌قدر دارند، خدمت لازم و شایسته نخواهد شد.

*فضای سیاسی کشور را چقدر در بُعد افکار عمومی آماده مشارکت در انتخابات می بینید؟

مردم توقع دارند نمایندگانشان‌ دولت قدرتمند و با صلاحیتی را انتخاب کنند و بر عملکرد آنها و بویژه اجرای دقیق قوانین نظارت کنند و از شیوع فساد و تبعیض جلوگیری کنند تا کشور درست اداره شود و رو به پیشرفت برود. هرکس خواهان پیشرفت کشور و تحقق آرمانها باشد با شوق و انگیزه در انتخابات شرکت خواهد کرد. این دشمنان ما هستند که می خواهند مردم را دلسرد کنند تا از خود مایوس شوند و به پای صندوق ها نیایند.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار