| کد مطلب: ۱۰۸۶۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به رغم مشکلات؛مردم مدافع انقلاب هستند

سخنگوی دولت گفت: مردم ما سال گذشته مجدداً در ۲۲ بهمن وارد صحنه شدند و وقتی دیدند مبانی و اصل حکومت هدف گرفته شده، به عرصه آمدند؛ ضمن اینکه مشکلاتی هم دارند و دغدغه‌مند هستند و مطالب خود را هم مطرح می‌کنند.

به رغم مشکلات؛مردم مدافع انقلاب هستند

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از تسنیم؛ علی بهادری‌جهرمی  در مراسم بزرگداشت یوم‌الله 9 دی که شامگاه امشب در مسجد الزهراء(س) شهرک شهید محلاتی برگزار شد، طی سخنانی بیان کرد: خوب است ببینیم که 9 دی 1388 چه وقایعی رخ داد و آن اتفاقات رقم خورد؛ در آن سال عده‌ای علیه جمهوری اسلامی و علیه مشارکت مردم در انتخابات؛ اقدامات مشکل‌آفرین انجام دادند ولی یوم‌الله 9 دی مانند عصای موسی سحر و اقدامات رسانه‌ای دشمنان را از بین برد.

وی افزود: مردم ما آن روز در حمایت از مردم سالاری و دفاع از جمهوریت نظام وارد صحنه شدند. به یاد داریم که مردم در مقابله با اقدام مخالفانِ مردم سالاری در اهانت به عاشورا که اصل انقلاب اسلامی است، به‌پا خواستند. عشق مردم به امام حسین (ع) و ارزش‌های دینی موجب شد این قیام رقم بخورد.

سخنگوی دولت با یادآوری اغتشاشات سال گذشته، بیان کرد: مردم ما سال گذشته مجدداً در 22 بهمن وارد صحنه شدند و وقتی دیدند مبانی و اصل حکومت هدف گرفته شده، به عرصه آمدند؛ ضمن اینکه مشکلاتی هم دارند و دغدغه‌مند هستند و مطالب خود را هم مطرح می‌کنند.

بهادری‌جهرمی اظهار داشت: این سوال مطرح است که چگونه هنوز برخی در خارج کشور دم از دموکراسی می‌زنند و همزمان از دیکتاتوری و خاندان شاه فراری حمایت می‌کنند؟ برخی که دم از مقابله با اسلامیت نظام می‌زنند، نمی‌دانند که با مردم سالاری و حکومت مردم هم مقابله می‌کنند.

وی عنوان کرد: کلید حل تمامی مسائل طبق آن‌چه امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب به ما یاد داده‌اند، جز در به میدان آمدن مردم نیست. اسلام به مشارکت همگان در امور، حتی در امور عبادی نیز توصیه کرده و این مفاهیم برآمده است تعالیم دینی ماست.

سخنگوی دولت اضافه کرد: دولت سیزدهم به حضور مردم و اینکه حل مسائل با مردم رخ خواهد داد، باور دارد. دولت در این مدت سعی کرده به مردم برگردد؛ نمونه‌های آن نیز در سفرهای استانی، جلسات با اقشار و گروه‌های مختلف و حضور اعضای دولت بین جامعه مشخص است.

بهادری‌جهرمی اظهار داشت: دولت سعی کرد مسأله اقتصاد را به‌صورت مردمی پیش ببرد و تلاش کردیم موانع تجارت را از پیش پای مردم برداریم؛ نمونه‌های آن در توافقات با اوراسیا، عضویت در شانگهای، تبادلات تجاری با همسایگان و غیره مشخص است. در صادرات و واردات کالا با به میدان آمدن مردم به رکورد 112 میلیارد دلار در سال گذشته رسیدیم و این آمار غیرنفتی است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درخصوص ماجرای فساد چای دبش، گفت: نگاه نظام اسلامی ما برخورد با فساد در هر سطحی است و اقدامات متعددی در این 44 سال صورت گرفته است. در دو سال گذشته طبق گزارشی که بازرس ویژه رییس‌جمهور در دولت ارائه کرده، بیش از 60 مدیر مورد برکناری و جابجایی صورت گرفته است.

بهادری‌جهرمی بیان کرد: رییس‌جمهور، وزیر اطلاعات، بازرس ویژه رییس‌جمهور و رییس قوه قضاییه در این زمینه وارد شدند.

وی خاطر نشان کرد: این مجموعه از سال 1398 گفته بود می‌خواهم شهر چای ایجاد و انواع چای را تولید و صادرات کنم. به این دلیل به صف تولید رفت و پول ارز نیمایی و نرخ مرکز مبادله‌ای را به خزانه واریز کرد و ارز گرفت. بعد از طی 18 ماه مهلت بازگشت ارز، در شهریور سال گذشته مقدمات فساد نمایان شد و وزارت جهاد اعلام کرد که ارز به این مجموعه داده نشود. مسأله در حال پیگیری بود و اخیراً در اخبار شنیده شد. ماجرا دنبال می‌شود و دستگاه‌های مربوطه مشغول فعالیت هستند. نکته مهم اینکه فرآیندها از سال گذشته اصلاح شد تا جلوی فساد گرفته شود.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره اظهارات وزیر کار مبنی بر اینکه افزایش 57 درصدی حقوق کارگران در سال گذشته موجب افزایش تورم شد، عنوان کرد: نگاه دولت مشخص است و چون در ابتدا تورم 59.3 درصدی را تحویل گرفته بودیم، تدبیر دولت برای حمایت از طبقه ضعیف جامعه این بود که افزایش حقوق حداقل‌بگیران بالاتر باشد.

بهادری‌جهرمی بیان کرد: وزیر کار اشاره کرده بود که فقط نباید به افزایش حقوق کارگران نگاه کنیم بلکه باید در تصمیم‌گیری‌ها تمامی جوانب را ببینیم و افزایش حقوق، می‌تواند معایبی هم داشته باشد و مثلاً شاید کارفرما نتواند آن را پرداخت کند و یا آثار تورمی داشته باشد. آن روز آن تصمیم درست بود و تصمیم دولت بر این بود.

وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به سوالی درخصوص ساخت 4 میلیون مسکن در 4 سال، گفت: کارشناسان حوزه مسکن از قبل از دوران انتخابات اخیر گفته بودند که به‌طور متوسط نیازمند ساخت یک میلیون مسکن در سال هستیم؛ دولت روی‌کار آمد و خود را موظف می‌دانست تا این کار مهم انجام بشود.

سخنگوی دولت اضافه کرد: در دولت گذشته ترمز ساخت مسکن کشیده شد و آمار ساخت مسکن در پایان دولت دهم که حدود 850 هزار مسکن بود، متوقف شد.

بهادری‌جهرمی اظهار داشت: با اینکه این روند با سرعت مطلوب ما همخوانی نداشت ولی امروز بیش از یک میلیون و هشتصد هزار مسکن در کشور در حال ساخت است؛ تا امروز حدود 500 هزار قطعه زمین به مردم واگذار شده تا در کنار طرح نهضت ملی مسکن و اقدامات دولت، مسکن در این زمین ها توسط مردم ساخته شود.

وی اضافه کرد: در ماه‌های اخیر در سمت خرید و فروش مسکن، مقداری قیمت متوقف و ساکن مانده و این بر اثر همین ساخت مسکن است که دولت انجام می‌دهد. البته قیمت اجاره مسکن این روند را ندارد و چون اجاره تابع قیمت خود مسکن است. اگر این روند ادامه یابد، قیمت اجاره مسکن هم متوقف و کاهشی خواهد شد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درخصوص نظارت بر عملکرد مدیران کشور، اظهار داشت: دولت با فعال کردن گشت ارشاد مدیران، نظارت بر عملکرد مدیران را دنبال کرده و این‌طور نبوده که فقط در صورت وقوع یک فساد، مدیر برکنار شده بلکه بعضاً با ضعف در مدیریت و سوءعملکرد هم نسبت به مدیران تصمیم‌گیری می‌شود. شاهد بوده‌ایم جابجایی‌ها در این دولت در تمامی سطوح از وزیر تا معاون و مدیرکل صورت گرفته و این نظارت‌ها ادامه دارد.

بهادری‌جهرمی درباره اقدامات دولت در زمینه مقابله با رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، خاطر نشان کرد: آمریکا در ابتدای شروع بکار دولت سیزدهم به‌دنبال انزوای ایران بود ولی تاکنون شرایط به‌نحوی شده که امروز نه‌فقط در تمامی کشورها بلکه در خیابان‌های لندن علیه رژیم صهیونیستی شعار داده می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به سوالی با اشاره به اقدامات دولت در جلوگیری از رشد نقدینگی، اضافه کرد: دولت در عین حالی که تلاش کرد بانک‌ها را ساماندهی کند، با برنامه‌های خود رشد نقدینگی را از 43 درصد به 26 درصد رسانده است.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار