| کد مطلب: ۱۰۸۵۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد

هاشمی طبا: حذف برخی گروه‌های سیاسی به ضرر کشور است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه عوامل برگزاری انتخابات باید به تاکیداتی که رهبر انقلاب درباره لزوم تحقق رقابت بالا در انتخابات داشتند، توجه کنند، گفت: در شرایط فعلی حذف برخی گروه‌های سیاسی به ضرر کشور است

هاشمی طبا: حذف برخی گروه‌های سیاسی به ضرر کشور است

مصطفی هاشمی طبا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو هیئت رئیسه مجمع وزرای ادوار، با اشاره به تاکیدات روز گذشته رهبر انقلاب درباره لزوم تحقق رقابت بالا در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: حضور افرادی با تخصص‌های مختلف می‌تواند مجلسی را شکل دهد که قادر به شناسایی اولویت‌های کشور باشد و برای حل و فصل مشکلات کشور راه‌کارهای عملیاتی‌تری ارائه کند.

وی افزود: تشکیل مجلسی با مشارکت بالای مردمی می‌تواند برآیند تفکرات مردم و خواسته‌های آنها بر اساس اصول علمی و شناخته شده باشد و زمینه قانون‌گذاری و ریل‌گذاری برای پیشرفت کشور و رفع مشکلات جامعه را در قالب طرح یا لایحه فراهم کند و به نوعی نقشه راه پیشرفت کشور باشد.

هاشمی‌طبا با بیان اینکه عوامل برگزاری انتخابات باید به تاکیداتی که رهبر انقلاب درباره لزوم تحقق رقابت بالا در انتخابات داشتند، توجه کنند، گفت: در شرایط فعلی حذف برخی گروه‌های سیاسی از سوی متولیان برگزاری انتخابات به ضرر کشور است و نباید چنین ایده‌ای در دستورکارشان باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به بخشی از سخنان رهبر انقلاب که تاکید کردند "اگر انتخابات نباشد یا دیکتاتوری می‌شود یا هرج و مرج" عنوان کرد: وقتی که انتخاباتی در یک جامعه برگزار نشود، تصمیمات کلان باید توسط یک نفر که به عنوان دیکتاتور در راس همه امور است، اتخاذ شود. حالا اگر در نبود نهاد انتخابات،‌ فردی هم نباشد که مدیریت کشور را به تنها به دست بگیرد در حقیقت یک فضای بی‌قانونی در جامعه شکل می‌گیرد که اصطلاحاً سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. بنابراین در شرایط فقدان انتخابات یا باید کسی باشد که با اعمال دیکتاتوری نظم آهنین در جامعه برقرار کند یا اینکه در وضعیت فقدان یک نظم آهنین، هر آن کس که زور بیشتری داشته باشد بر سایرین تحکم و زورگویی کند.

مجمع وزرای ادوار بنایی برای فعالیت انتخاباتی ندارد

عضو هیئت رئیسه مجمع وزرای ادوار در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به آخرین وضعیت فعالیت این تشکل سیاسی گفت: ما درباره انتخابات پیش رو هیچ جلسه‌ای نداشتیم و اساساً بعید می‌دانم که وارد بحث‌های مصداقی انتخابات شویم.

وی افزود: نفس شکل‌گیری مجمع وزرای ادوار بوده برآیند تجربیات اجرایی اعضای مجمع در صورت جمع‌بندی در هیئت رئیسه به مقامات اجرایی کشور ارائه دهیم.

 

منبع : تسنیم

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار