| کد مطلب: ۱۰۷۲۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد

حسن بهشتی پور در گفت و گو با «آرمان ملی»:

ورود به غزه یعنی شروع جنگ خانه به خانه

حسن بهشتی پور تحلیل گر حوزه بین الملل در گفت و گو با خبر نگار آرمان ملی ضمن اشاره به جنایت اشغالگران صهیونست در غزه به ابعادی از حمله زمینی به این اریکه در محاصره اشاره میکند و می گوید: نکته اول این است که هنوز مشخص نیست که آیا اسرائیل از حمله زمینی به غزه منصرف شده است یا خیر.

 ورود به غزه یعنی شروع جنگ خانه به خانه

به گزارش آرمان ملی آنلاین، این رژیم اگر عقل و منطق داشته باشد قاعدتا نباید حمله کند. زیرا حمله زمینی آنها را با یک جنگ چریکی به صورت خانه به خانه درگیر خواهد کرد. ارتش اسرائیل آماده جنگیدن این چنینی به صورت طولانی مدت را نخواهد داشت.

سابقه ارتش اسرائیل نشان می دهد که «بزن در رو» است. یعنی اهدافی را که دارد مورد هدف قرار می دهد و بعد از مهلکه فرار می کند. بنابراین ارتش اسرائیل آمادگی برای جنگ طولانی را ندارد. منظور بنده از طولانی شش ماه تا یک سال است.

لشکرکشی بزرگی که اسرائیل در مرزها خود انجام داده فقط برای عملیات روانی و ترساندن مردم غزه نیست به نظر می رسد آنها برنامه هایی برای ورود زمینی به غزه دارند.نکته دوم این است که اسرائیل با ورود به غزه زمینه یک جنگ چند وجهی را فراهم می کند. در این صورت امکان دارد هم در شمال با حزب الله درگیر شود و هم با نیروهای مقاومت در سوریه روبه رو شود.

به نظر می رسد آمریکا نقشی در تصمیم گیری اسرائیل درباره حمله زمینی به غزه ندارد. زیرا جنگ هنوز منتفی نشده و آمریکایی ها تمام قد از اسرائیلی ها پشتیبانی کردند. بایدن شخصا به تل آویو رفت و در عالی ترین سطح تلاش کرد حمایت کند.به نظر می رسد آمریکا و غربی ها فقط هشدار داده اند که اسرائیل جنبه های حقوق بشری را رعایت کند. زیرا کاری که اسرائیل در حال انجام آن است مصداق بارز جنایت جنگی است.

هر کشوری به جز اسرائیل این اقدامات را انجام می داد در تمام نهادهای بین المللی محکوم می شد اما دولت نتانیاهو به پشتوانه امریکا و اروپا چنین جنایاتی را انجام می دهد و نگران تبعات محکومیت جهانی نیست.باید توجه داشت آمریکا مایل نیست بخاطر اسرائیل وارد جنگ شود.زیرا اگر یک جنگ فراگیر آغاز شود آمریکا ناچار است از متحد استراتژیک خود در منطقه حمایت کند و در این صورت در یکسال مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پای آمریکا در یک جنگ ناخواسته باز خواهد شد. از این جهت امکان دارد آمریکا موافق حمله زمینی از اسرائیل به غزه نباشد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار