| کد مطلب: ۱۰۷۰۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد

نسل Z در غزه طوفان کرد

پور محمدی گفت: عملیات ۱۵ مهر ۱۴۰۲ جوانان مبارز فلسطینی در تاریخ این کشور یک نقطه عطف است.

نسل Z  در غزه طوفان کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در گفت‌وگوی تفصیلی با ایسنا به تشریح موقعیت و بسترهای طراحی و اجرای عملیات طوفان الاقصی به دست جوانان فلسطینی در عمق سرزمین‌های اشغالی پرداخت.


پور محمدی در بخشی از مصاحبه خود گفت:

با بررسی پیشینه اسراییل و یهود پی به اهمیت کاری که رزمندگان فلسطینی در عملیات طوفان الاقصی انجام دادند، می‌بریم. جوانان ۱۵ تا ۲۵ سال یا نسل Z عملیات طوفان الاقصی را به خوبی انجام داد و پیروز کرد. نسلی که در ظاهر به هیچ نظم و قاعده‌ای اعتقاد ندارد، نسبت به پیشیانش شورش دارد و با ادبیات خاص، حرف‌های جدید می‌زند و دنیای جدی‌ایی هم ندارد. این نسل ظاهرا از آرمان‌های پدران و مادران‌شان فاصله دارند و حالا همین نسل عملیات طوفان الاقصی را انجام داده است. این تحول، بسیار بزرگ است. عملیات طوفان الاقصی تداوم‌بخش آرمان و اهداف بزرگان و شهدای فلسطینی است.

۲۰ سال پیش یک جامعه‌شناس اسراییلی در تل‌آویو پژوهشی درباره ویژگی‌های نسل جدید فلسطین انجام داد. در این پژوهش نوشته شد: «مشکل ما با فرزندان فلسطینی است که امروز متولد می‌شوند. آنان در خواب می‌بینند که نارنج به خودشان بسته یا اسلحه به دسته گرفته‌اند و به جنگ اسراییلی‌ها رفته و عملیات می‌کنند. از بچه‌های سه چهار ساله پرسیدیم «چی دوست دارید؟» در کمال ناباوری پاسخ دادند: «اگر روزی اسلحه‌ای به دستم برسد، اسراییلی‌ها را که از خانه و کشانه‌مان بیرون‌مان کردند را می‌کشم.»

همان بچه‌ها امروز بزرگ شده و صاحب عقل، دانش و اراده شده‌اند و با خودباوری و قدرت برنامه‌ریزی، عملیات طوفان الاقصی را طراحی و اجرا کردند. عملیات ۱۵ مهر ۱۴۰۲ جوانان مبارز فلسطینی در تاریخ این کشور یک نقطه عطف است. با این عملیات سرعت شکست هیمنه استکبار و سقوط اسراییل بیشتر شد. این حادثه نشان می‌دهد اراده ملت‌ها بر سیاستمداران و سیاستگذاران جهان حاکم است.

عملیات طوفان الاقصی از همه جهات به خصوص از جهت طراحی، حجم و پشتیبانی عملیاتی، حفاظت اطلاعات، همراهی مردمی و سرعت اطلاع‌رسانی بسیار قابل توجه است. طوفان الاقصی نشان دهنده بلوغ فکری، سیاسی و نظامی فلسطینیان است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار