| کد مطلب: ۱۰۶۹۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد

اصلاحات سرطان گرفته و در حال شیمی درمانی است

هادی خانیکی، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، گفت: در مورد اموری که به‌خصوص در سال‌های اخیر مسأله شده، مثل حجاب، تعداد یا بخش قابل توجهی از جامعه به لزوم رعایت حجاب موافقت دارند و این انعکاسی از همان باورها یا حتی دیدگاه‌های سنتی‌شان است. اما با برخورد با افراد بی‌حجاب یا تذکر دادن و گزارش کردن کار آنها که مورد تأکید نهادهای حاکمیتی و سازمان‌های رسمی مذهبی است، مخالف هستند.

اصلاحات سرطان گرفته و در حال شیمی درمانی است

به گزارش آرمان ملی به نقل ازجماران یک عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: بعد از انتخابات، آقای خاتمی در جمع مشاوران‌شان گفتند که خوب است یک تحقیق و مطالعه‌ای انجام بگیرد تا روشن شود این تغییر سیاسی در جامعه، محصول چه تغییرات بزرگتر اجتماعی و فرهنگی بوده است و در جامعه چه اتفاقی افتاده است؟ همچنین، حضور ما به صفت یک نیروی سیاسی که از درون انقلاب و نظام هم برآمده، در چه وضعیتی است؟ کجاها چه اشتباه داشته‌ایم و در این وضعیت به‌وجود آمده سهم و نقش ما چیست و از اینجا به بعد چه باید باشد؟ به دلیل اینکه حوزه کارم بیشتر حوزه ارتباطات و علوم اجتماعی بود، تصمیم گرفتند تا من آن را انجام بدهم. من هم  با جمعی از دوستان شروع به بررسی و مطالعه کردیم. قرار هم بر این بود که ظرف یک سال این مطالعه انجام بگیرد.

اجتماع ضعیف نشده است

هادی خانیکی با بیان اینکه در همین مدت کتاب «اندیشه پیشرفت و تحولات جدید جامعه ایران» را تدوین کرده است، گفت: در ایام اخیر کتاب دیگری منتشر شده است که دو تن از جامعه‌شناسان برجسته ایران، دکتر محسن گودرزی در ایران و آقای دکتر عبدالمحمد کاظمی در کانادا، این کتاب را تحت عنوان «چه شد؟ داستان افول اجتماع در ایران» منتشر کرده‌اند. مدعای این کتاب این است که در ایران، اجتماع ضعیف شده است. من خودم این نظر را ندارم، من معتقدم که اجتماع ضعیف نشده است؛ درست است که روندهای رسمی اجتماعی تضعیف شده، ولی روندهای اجتماعی ضعیف نشده است. اما او بر مدل سه‌گانه‌ای تاکید می‌کند که یک ضلع آن «دولت» است؛ منظور از دولت، قوه مجریه نیست، بلکه دولت به مفهوم «قدرت سیاسی» است. ضلع دوم، «اجتماع» و ضلع سوم آن «اقتصاد» یا بازار است. او می‌گوید در این سه‌گانه، به خاطر این که دو ضلع اقتصاد و سیاست تعیین‌کننده‌تر شده، اجتماع ضعیف شده است.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار