| کد مطلب: ۱۰۶۹۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد

باهنر سر لیست علی لاریجانی می‌شود ؟

تعدادی از اصولگرا‌ها مانند پایداری‌ها می‌گویند ما می‌خواهیم لیست مستقل دهیم، من تحلیلم این است آن‌ها روز آخر می‌نشینند وبه یک تفاهم می‌رسند.

باهنر سر لیست علی لاریجانی می‌شود ؟

دبیر کل جامعه اسبلامی مهندسان در خصوص انتخابات، اختلافات درون جریانی و نوع مواجهه اصولگرایان اظهار داشت:  ما حدود ۱۹۰ حوزه انتخابی تک نماینده داریم، آنجا‌ها طیف بندی‌ها اثر دارد، ولی بیشتر رقابت‌ها، بالای شهری، پائین شهری و قومیتی است؛ آنجا این کار‌ها انجام می‌شود و خودشان با هم رقابت می‌کنند و به هرحال یک نفر بالا می‌آید. در شهر‌های بزرگ مثل تهران، تبریز، مشهد و اصفهان که بیش از ۴-۵ نماینده دارند، طیف‌ها بیشتر هستند. به طور مثال در تهران معمولا کسی نمی‌تواند منفرد رای بیاورد، حتما باید در لیستی برود. لیست‌های مطرح تهران هم دو سه تا بیشتر نیستند. یک لیست اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدال گرا‌ها که خوب هم هستند، اما این که خود اصولگرا‌ها سه لیست بدهند، این انتحارسیاسی است. 

محمد رضا باهنر گفت:  الان هم تعدادی از اصولگرا‌ها مانند پایداری‌ها می‌گویند ما می‌خواهیم لیست مستقل دهیم، من تحلیلم این است آن‌ها روز آخر می‌نشینند وبه یک تفاهم می‌رسند.

* معلوم نیست سر لیست لاریجانی باشم

رئیس جبهه  خط امام و رهبری در خصوص موضع علی لاریجانی بیان کرد: اولا آقای لاریجانی که اطلاع دقیق ندارم، ما گفتیم آقای روحانی پدرخوانده یک حزب است، اما آقای لاریجانی چنین تشکیلاتی ندارد، به هرحال آقای لاریجانی ۳ دوره رئیس مجلس بودند و مجموع نماینده‌ها در این سه دوره که رفتند تعدادشان شاید ۵۰۰ نفر شود، یک تعداد جزء ارداتمندان آقای لاریجانی هستند و دوره آقای لاریجانی شروع می‌کنند به کار کردن و من دوباره از این موضوع استقبال می‌کنم. اما اینکه آقای لاریجانی یک لیستی در تهران بدهد که سرلیست آن باهنر باشد، اصلا معلوم نیست که باهنر کاندیدا باشد یا نباشد.

* معلوم نیست بیایم یانه

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: متاسفانه در مسئله پیش ثبت نام ما تعداد زیادی از نیرو‌ها را از دست دادیم، یعنی معمولا آدم‌هایی که فکر می‌کنیم که آن آدم‌ها به درد مجلس می‌خورند گاهی آنقدر با این‌ها حرف می‌زدیم که این‌ها را قانع کنیم تا بروند ثبت نام کنند، یک دفعه گفتند پیش ثبت نام و فرصت‌ها از دست رفت. من در آن مدت یک هفته با خیلی از اصلاح طلبان، اصولگرایان و معتدلین تماس گرفتم و گفتم بروید پیش ثبت نام انجام دهید و بعضی می‌گفتند خودت چه؟ و می‌گفتم من هم ثبت نام کردم، اما معنای ثبت نام من این نیست که حتما برای انتخابات می‌مانم. الان پاسخی که دارم نمی‌گویم حتما نمی‌آیم و یا اینکه حتما می‌آیم. من بیشتر دنبال این هستم که مشارکت بالا برود وگرنه ما در مجلس هر کاری باید می‌کردیم کردیم دیگر.

 

منبع : برنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار