| کد مطلب: ۱۰۶۷۰۴۷
لینک کوتاه کپی شد

رئیس‌جمهور: اعلام مصادیق فساد بدون برخورد از آسیب‌های مبارزه با فساد است

آرمان ملی: رئیس‌جمهور در سالروز شهادت حضرت امام رضا علیه السلام، با حضور از پیش اعلام نشده در مرکز شبانه‌روزی مبارزه با فساد نهاد ریاست جمهوری، از سامانه ۲۷۷۷ این مرکز بازدید کرد و در جریان نحوه اخذ و پیگیری گزارش‌های مردمی در زمینه مبارزه فساد قرار گرفت.

رئیس‌جمهور: اعلام مصادیق فساد بدون برخورد از آسیب‌های مبارزه با فساد است

سید ابراهیم رئیسی طی سخنانی در جمع مدیران و کارشناسان این مرکز، حساسیت افکار عمومی در جامعه اسلامی را نسبت به وقوع کمترین فساد و مطالبه‌گری برای رفع آن، کاملا درست و بجا دانست و با بیان اینکه مبارزه با فساد از اهداف محوری و اصلی دولت مردمی سیزدهم است، گفت: فسادستیزی پیمان نانوشته میان این دولت و مردم است، لذا اولین کسانی که باید در زمینه مبارزه با فساد پیشرو و پیش‌قدم باشند، دولتمردان هستند. وی با تاکید بر ضرورت و اهمیت پرهیز از عادی‌انگاری فساد در هر سطح و مقداری، اولین گام در ایجاد امیدواری میان مردم در زمینه مبارزه با فساد را داشتن گوش شنوا برای شنیدن گزارش‌های مردمی از سوی دولت دانست و تصریح کرد: اصلاح امور و ایجاد تحول در گرو سلامت نظام اداری کشور است و اگر نظام اداری ما عاری از فساد نباشد، اصلاح امور مردم نیز با اختلال مواجه خواهد شد. رئیس‌جمهور در ادامه در تشریح اهداف راه‌اندازی مرکز شبانه‌روزی مبارزه با فساد در دولت مردمی، افزود: در گذشته، بعضا در مبارزه با فساد خط قرمزهایی وجود داشت و بعضی مسئولین می‌گفتند فلان شخص خط قرمز ما است و نباید به آن نزدیک شوید. رئیسی اضافه کرد: شما دیدید که ما در قوه قضائیه این خط قرمزها را به‌هم زدیم و گفتیم خط قرمز ما منافع ملی است و با مفسد ولو در اندرونی افراد دارای مسئولیت و نفوذ باید برخورد شود و برخورد شد. در دولت هم مقرر کردیم اولا سرچشمه فساد کور شود، ثانیا اگر هم تخلف یا فسادی رخ داد، خود دولت در برخورد، پیشرو و پیش‌قدم باشد. رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در معاونت مبارزه با مفاسد اقتصادی وزارت اطلاعات در این دو سال، موارد مهمی کشف و برخورد و عوامل آن به دستگاه قضائی معرفی شده‌اند، اظهار داشت: در دولت مردمی برای رویکردهای اصلی از جمله مبارزه با فساد، سازوکار مشارکت مردم دیده شده است و کار شما در این مرکز در واقع جلوه‌ای از مردمی‌سازی مبارزه با فساد است. رئیسی در ادامه یکی از شروط اصلی خود در انتخاب اعضای دولت اعم از وزرا و استانداران را برخورداری آنها از روحیه فسادستیزی دانست و گفت: قطعا اگر کسی روحیه فسادستیزی نداشته باشد و نسبت به وقوع فساد بی‌تفاوت باشد، در همکاری او با دولت تجدیدنظر صورت خواهد گرفت. رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت مبارزه با فساد در هر سطحی، پیگیری مجدانه گزارش‌ها را در موفقیت مبارزه با فساد مهم و ضروری دانست و گفت: اعلام مصادیق فساد در جامعه بدون برخورد یا بیان نتایج پیگیری، از اشکالات اساسی و آسیب‌های امر مبارزه با فساد است و موجب نا امیدی و بی‌اعتمادی مردم خواهد شد.

*راه‌اندازی قطار سریع السیر تهران - مشهد از اولویت‌های کشور است

رئیس‌جمهور همچنین در دیدار با مدیران کشوری، استانی و دستگاه‌های خدمت‌رسان به زائران رضوی در تالار ولایت حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: ما به عنوان مسئول وظیفه داریم تدارک لازم برای انجام یک زیارت ارزان، آسان، دلنشین و سازنده را ببینیم و فراهم آوردن چنین زیارتی وظیفه ماست. رئیسی بیان کرد: دهه آخر صفر یکی از قله‌های زیارت است و همان‌طور که امروز مدیران ملی نیز برای این خدمت‌رسانی بسیج شده‌اند، در سایر ایام اوج حضور زائران نیز باید چنین اقداماتی برنامه‌ریزی شود. رئیس‌جمهور اظهار کرد: با حضور بخش خصوصی و پس از آن پای کار آمدن ظرفیت زمین‌ها و امکانات دستگاه‌ها، سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، آستان قدس و شهرداری کار مکان‌یابی و سپس اجرای پروژه در دستور کار قرار گیرد. وی با بیان اینکه مساله حمل و نقل برای تسهیل زیارت از اولویت‌هاست، اضافه کرد: باید در حوزه ناوگان هوایی، ریلی و زمینی در مشهد ظرفیت‌ها تقویت شود. شهر فرودگاهی که استاندار خراسان رضوی درباره آن نکاتی را گفتند، جزو نیازهای استان است و باید این کار تسریع شود. رئیس‌جمهور هم چنین با تاکید بر اینکه راه اندازی قطار سریع‌السیر تهران به مشهد از اولویت‌های کشور است، افزود: استاندار خراسان رضوی پیگیری‌های خوبی دراین باره داشتند. پیگیری بودجه و اعتبارات آن انجام می‌شود، اما وزارت راه و شهرسازی آن را در چند جبهه باید پیگیری کند. این جزو کارهای ضروری است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار