| کد مطلب: ۱۰۶۶۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد

طرح ممنوعیت خروج از کشور مدیران نظام پس از اتمام مسئولیت

آرمان ملی : مسئولان ممنوع‌الخروج می‌شوند.

طرح ممنوعیت خروج از کشور مدیران نظام پس از اتمام مسئولیت

این موضوع جدید نیست و چند سال است که طرح آن در مجلس مطرح می‌شود اما هنوز به نتیجه نرسیده است. آذر 99 جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت در مجلس در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «طرح ‎ممنوعیت خروج مسئولان و مدیران نظام جمهوری اسلامی ایران پس از اتمام مسئولیت از کشور را تا سپری شدن مراحل قانونی، تنظیم کردیم و با قید یک فوریت به هیات رئیسه ارسال گردید. این طرح به‌دنبال صیانت و حفاظت از بیت‌المال مسلمین و مسئولان و مدیران ارشد نظام است.» مهر 1400 هم ، حسن نوروزی، نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس، در رابطه با «طرح ممنوعیت خروج مسئولان از کشور» بیان داشت: دو ماده این طرح روز یکشنبه به تصویب نمایندگان رسید.

بررسی این طرح در هفته آینده به پایان می‌رسد و پس از آن اماده ارائه به صحن علنی می‌شود. حتما به‌همراه تعدادی از نمایندگان امضا جمع خواهیم کرد تا این طرح با اولویت در دستور کار هیات رئیسه قرار بگیرد. به‌همراه ۵۰ نماینده دیگر حتما برای در دستور قرارگرفتن طرح با اولویت امضا جمع خواهیم کرد. نوروزی ادامه داد: در این طرح آمده که افراد پس از پایان دوره مسئولیت خود به مدت سه سال ممنوع‌الخروج هستند تا از اسرار نظام فاصله بگیرند و به اصطلاح ریکاوری شوند. روز گذشته بار دیگر طرح ممنوعیت خروج مسئولان و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی‌ در دستور کار صحن مجلس قرار گرفته است.

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاع‌، گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح ساماندهی نظارتی دانشگاه آزاد اسلامی‌، گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح ممنوعیت خروج مسئولان و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی‌، گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه اصلاح قانون به‌کارگیری سلاح توسط مأموران نیروهای مسلح در موارد ضروری و گزارش کمیسیون انرژی در مورد طرح توسعه بهره‌برداری صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای نیز در دستور کار مجلس قرار دارد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار