| کد مطلب: ۱۰۶۶۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد

روایت «آرمان ملی» از حملات مخالفان به رئیس دولت اصلاحات / «صادق کوشکی» در اندیشه نشستن بر صندلی «رحیم پورازغدی» /علی صوفی: ناامیدی مردم از اصلاح‌طلبان را نفی نمی‌کنیم؛ خاتمی تصمیم خود را گرفته است

آرمان ملی: نامش صادق کوشکی است ، تمایل دارد تکیه بر جایگاه امثال افرادی با تفکر حسین شریعتمداری بزند اما اهل تئوری بافی‌های بی‌سرانجام است و آنچنان که برخی مدعی هستند، مانند رحیم پورازغدی آسمان به ریسمان می‌بافد و در دیدگاه ناجمهوری‌خواهان بعد از کم نور شدن شمع ازغدی‌ها میهمان ناخوانده اندیشکده مجهول‌المکان اصولگرایان شده است.

روایت «آرمان ملی» از حملات مخالفان  به رئیس دولت اصلاحات / «صادق کوشکی» در اندیشه نشستن بر صندلی «رحیم پورازغدی» /علی صوفی: ناامیدی مردم از اصلاح‌طلبان را  نفی نمی‌کنیم؛ خاتمی تصمیم خود را گرفته است

همین چند روز قبل بود که در صداوسیما اعلام کرد که نباید به خاطر مرگ مهسا امینی عذرخواهی می‌کردیم و تلاش کرد اتفاقات سال قبل که دل بسیاری از دلسوزان را خون کرد، طبیعی جلوه دهد. اکنون البته او می‌کوشد که لباس رزم با جریان اصلاحات را بر تن کند و یک سره به سراغ محمد خاتمی رهبر اصلاح‌طلبان رفته است. خاتمی این روزها بیش از قبل، از سوی مخالفانش، مورد هجمه قرار می‌گیرد. آن هم به این علت که سید محمد خاتمی اعلام کرده «سرنگونی نه مطلوب است و نه ممکن». با این وجود تازه تئوری پرداز نزدیک به جریان اصولگرایی  همانند مخالفان کشور بر سید اصلاحات می‌تازد که گویا  قصد دارد بر دشمنان بتازد.

*اظهارات نسنجیده تئورسین خود خواسته

کوشکی که این روزها می‌کوشد در نبود یک تئورسین واقعی در جریان اصولگرایی برای خود جایگاهی فراهم کند، در ارتباط با رهبر جریان اصلاحات مطالبی را عنوان کرده است که در بهترین حالت می‌توان سخنان او را از سر استیصال دانست. خاتمی در طول سال‌های گذشته به رغم اینکه تمایل داشت عملا باز نشسته شود اما به منظور مقابله با تندروها خصوصا تندروهایی که اکنون از کشور خارج شده‌اند پا به میدان گذاشته است. خاتمی البته اظهاراتی در ارتباط با وضعیت کشور داشته که هرچند از سر دلسوزی بوده اما  افرادی که عامل به وجود آمدن دو دستگی‌ها و دوگانگی‌ها هستند، از سخنان او بر آشفته‌اند  و تلاش دارند خاتمی را به علت عبور از ارزش‌ها محکوم کنند. حال اینکه محمدخاتمی هر آنچه گفته بر اساس منافع ملی است و خطاب او به افرادی است که وضعیت کنونی را به وجود آورده‌اند و مرجعیت رسانه در داخل کشور را به سمت اینترنشنال و بی‌بی‌سی هدایت کرده‌اند. آنان اکنون هم که دستگاه اجرایی کشور و اکثریت مجلس را در دست دارند حتی نتوانسته‌اند اندکی از مشکلات مردم را که در به وجودآوردنش سهیم بوده‌اند؛ کم کنند. واقعیت این است که سید محمد خاتمی تند نشده است، او تلاش دارد رهبری رسانه را از رسانه‌های دشمن و اپوزیسیون یعنی اینترنشنال و بی‌بی‌سی بگیرد. با این وجود محمدصادق کوشکی، چهره سیاسی نزدیک به پایداری‌ها مدعی است اصلاح‌طلبان از خاتمی عبور کرده‌اند. به گزارش خبرآنلاین، صادق کوشکی، چهره سیاسی تندرو با حمله به رئیس دولت اصلاحات گفت: خاتمی مانند گذشته پشتوانه و پایگاه اجتماعی چندانی ندارد و حتی جریان اصلاحات به‌عنوان یک جریان قوی در صحنه سیاسی کشور مطرح نیست. او گفت: موضع‌گیری‌ها و اظهار نظرات خاتمی تاثیری در فضای واحد سیاسی کشور ندارد و اکثر کسانی که قبلا از هواداران خاتمی بوده‌اند، از او عبور کرده‌اند و خاتمی برای‌شان یک خاطره است.

*خاتمی تصمیم خود را گرفته

دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات در ارتباط با حمله برخی به سید محمد خاتمی و اعلام موضع‌گیری‌های نامطلوب علیه خاتمی به «آرمان‌ملی» گفت: بعد از سخنان اخیر آقای خاتمی در ارتباط با مسائل کشور برخی از جمله آقای کوشکی و روزنامه کیهان به محمد خاتمی حمله کرده‌اند و حتی روزنامه کیهان به خاطر اظهارات رئیس جمهور اسبق خواهان محاکمه رهبر جریان اصلاحات شده است. علی صوفی گفت: « سید محمد خاتمی تغییری نکرده و تند هم نشده بلکه ایشان همچنان دل درگرو نظام جمهوری اسلامی دارد. محمد خاتمی در بین اصلاح‌طلبان همچنان نفر اول است و تنها حرف‌های اوست که هم در بین جریان اصلاحات و هم در بین لایه‌های مختلف مردم شنیده می‌شود. خاتمی در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیانیه‌ای 15 ماده‌ای داد و هنوز هم کسی نمی‌تواند بر سر درستی و دلسوزانه بودن مواضع خاتمی حرفی بزند. سید محمد خاتمی  تصمیم خود را گرفته است و آنچه را به مصلحت نظام، انقلاب و مردم و منافع ملی می‌داند بدون ترس با گروه‌های سیاسی مختلف و مردم در میان می‌گذارد.»

* می‌توان مردم را به صحنه بازگرداند

 علی صوفی در ارتباط با  این سوال که آیا خاتمی میخواهد با این فرمان جلو برود یا نه،‌گفت: به نظر من آقای خاتمی به مسیر خود ادامه خواهد داد. مخالفان خاتمی که تلاش دارند او را در بین مردم کوچک و غیرتاثیرگذار بدانند، آنها می‌دانند که در یک شرایط رقابتی رای مردم با چه گروه و جریان سیاسی است. البته این مورد نافی آن نیست که جایگاه مردم بین اصلاح‌طلبان آسیب ندیده، اصلاح‌طلبان ضربه خوردند و سرمایه اجتماعی خودشان را به خاطر برخی عملکرد دولت قبل از دست دادند، اما عبور مردم از اصلاحات به کجا ختم شد؟ امروز می بینیم که برخی از همه چیز عبور کرده‌اند و به سادگی نمی‌توان انتظار داشت موضع این دسته از مردم به قبل بازگردد اما هنوز هم امید بخش زیادی از مردم به اصلاح‌طلبان است و اگر فضای سیاسی بهبود یابد این امید وجود دارد که بخشی از افرادی که از همه چیز عبور کردند باز هم به اصلاح‌طلبان روی آورند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار