| کد مطلب: ۱۰۶۶۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد

رئیس‌جمهور: دولت شبانه‌روز تلاش می‌کند و به امدادهای الهی نیز باور دارد / سفرا نقش موثری در زمینه‌سازی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های کشور دارند

آرمان ملی: رئیس‌جمهور در نشست علما و نخبگان اهل سنت اظهار داشت: امروز امت اسلامی متحد و منسجم و برخوردار از هدف با هدایت و همراهی علمای شیعه و سنی، همه در جهت تامین منافع و عزت ملی حرکت می‌کنند و این نقطه اشتراک دولت و ملت است.

رئیس‌جمهور:  دولت شبانه‌روز تلاش می‌کند و به امدادهای الهی نیز باور دارد / سفرا نقش موثری در زمینه‌سازی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های کشور دارند

سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه نظام سلطه، جامعه متحد و امت منسجم اسلامی و معتقد به خدا را بزرگ‌ترین مانع تحقق خودخواهی‌ها و زیاده‌خواهی‌های خود می‌داند، گفت: مستکبرین برای شکستن این سد بزرگ در مقابل خود دست به اقداماتی از جمله ایجاد اختلاف در امت اسلامی با فعال کردن امپراتوری رسانه‌ای و خبری و تبلیغی و راه‌اندازی گروه‌های تکفیری برای قتل و خرابی با تکیه بر نمادهای اسلامی اما به قصد بدنام کردن و ضربه زدن به امت اسلامی و توحیدی، زد. وی با بیان اینکه توهین به مقدسات و نفس نفیس بهترین موجود عالم هستی، نبی مکرم اسلام و نیز تلاش برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بخش دیگری از تلاش‌های نظام استکبار برای شکستن سد بزرگ امت اسلامی از مقابل خود بود، اظهار کرد: امروز وحدت و انسجام امت اسلامی نه یک تاکتیک بلکه راهبردی اساسی است که باید مورد توجه آحاد مسلمانان در هر نقطه عالم باشد. رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز شرایط در دنیا با افول قدرت‌های سلطه‌گر و به‌ویژه آمریکا در حال تغییر است، تصریح کرد: امروز قدرت‌های جدید و ائتلاف‌های نوظهور مثل شانگهای و بریکس و امثال آنها حرکت‌هایی برای مقابله با سلطه‌طلبی و یکجانبه‌گرایی نظام سلطه در عالم هستند.

رئیسی با بیان اینکه شرایط به نفع جریان مقاومت در حال رقم خوردن است، خاطرنشان کرد: تا دیروز پشت میزهای مذاکره برای فلسطین تصمیم‌گیری می‌شد، اما امروز این مجاهدان فلسطینی و جریان مقاومت هستند که ابتکار عمل را در فلسطین در دست دارند و وقتی انسان شرایط دیروز و امروز را در فلسطین مقایسه می‌کند، می‌بیند که پیروزی بدون تردید متعلق به جریان مقاومت است. رئیسی محرومیت‌زدایی به‌ویژه از مناطق مرزی کم‌برخوردار و همچنین بهبود وضع معیشتی مردم را از اولویت‌های دولت برشمرد و تصریح کرد: مردم دلداده به خدای متعال بدانند که قطعا خیرات و برکات الهی بر این وحدت و انسجام ملت نازل خواهد شد و دولت نیز به عنوان خدمتگزار دغدغه معیشت مردم را دارد و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد. رئیس‌جمهور عنوان کرد: دولت شبانه‌روز برای حل مشکلات تلاش می‌کند و به امدادهای الهی نیز باور دارد.

دولت در این مدت همچنین ۶ میلیون از جمعیت فاقد بیمه درمانی را به شکل رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار داده و تلاش کرده‌ایم سهم مردم و به‌ویژه دهک‌های کم درآمد هر چه بیشتر از هزینه‌های درمانی کمتر و کمتر شود. وی با بیان اینکه آینده را بسیار روشن و امیدوارکننده می‌بینیم، افزود: دشمن به دنبال یأس‌آفرینی است و در این زمینه از هر سخن یأس‌آلود در جهت تحقق اهداف خود بهره می‌گیرد، اما وظیفه ما این است که در جامعه امیدآفرینی کنیم و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند، تقویت ایمان و امید را وجهه همت خود قرار دهیم. رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه بستر و شرط موفقیت تلاش‌ها برای تقویت ایمان و امید، وحدت و انسجام است، ابراز داشت: جمهوری اسلامی تقویت وحدت و انسجام در میان امت اسلامی است و چنانکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان اخیر خود فرمودند ما به دنبال مناقشه با هیچ کشوری به‌ویژه در میان کشورهای همسایه و مسلمان نیستیم و دشمن اصلی امت اسلامی را آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌دانیم.

سید ابراهیم رئیسی همچنین در دیدار سفرای جدید جمهوری اسلامی ایران در ۹ کشور دنیا، با تاکید بر ضرورت تلاش نمایندگان جمهوری اسلامی ایران برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه سیاست خارجی، گفت: با توجه به اینکه کشورهای زیادی تمایل به گسترش روابط خود با ایران دارند، تلاش کنید با معرفی موثر ظرفیت‌های ایران، زمینه گسترش مراودات دیپلماتیک و به تبع آن ارتقای سطح همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای و بین‌المللی با کشورهای محل ماموریت خود را فراهم کنید. رئیس‌جمهور خطاب به سفرای کشورمان در مجارستان، گینه کوناکری، هلند، قطر، اندونزی، بوسنی و هرزگوین، مالزی، ازبکستان و سریلانکا با اشاره به ظرفیت‌های متنوع و ارزشمند کشورمان اظهار داشت: ارتباطات و تعاملات بین‌المللی در شکوفا شدن این ظرفیت‌ها و توسعه اقتصادی بسیار موثر است و شما به عنوان سفرای جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار مهمی در زمینه‌سازی برای تبادل و بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها و تامین منافع کشور بر عهده دارید.

رئیسی با تاکید بر تلاش دستگاه دیپلماسی کشور برای اجرایی شدن اسناد امضا شده و توافقات به‌دست آمده با روسای جمهور کشورهای مختلف، به عضویت ایران در سازمان‌های منطقه‌ای نظیر شانگهای، اتحادیه اوراسیا و نیز عضویت در گروه بریکس اشاره و بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های این سازمان‌ها در گسترش تعاملات و مناسبات ایران با کشورهای عضو تاکید کرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار