| کد مطلب: ۱۰۶۵۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد

احمد خرم: مسئول باید پاسخگو باشد

جامعه زمانی مطلوب می‌شود که جامعه‌ای دموکراتیک باشد

آرمان ملی: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص مساله حجاب و نوع برخوردها با بی‌حجابی در جامعه اظهار داشت:‌ حجاب مثل نماز ضرورت دین است؛ یعنی کسی که حجاب داشته باشد، نماز بخواند و روزه بگیرد، نشان از دین‌داری‌اش دارد.

جامعه زمانی مطلوب می‌شود که جامعه‌ای دموکراتیک باشد

احمد خرم گفت: در زمان طاغوت در دانشگاه دختران و پسران با هم بحث علمی می‌کردند و رابطه‌های تعریف‌شده‌ای داشتند و عمدتا با هم ازدواج می‌کردند. الان چرا به جنبه‌های مثبت هم‌نشینی دختران و پسران در دانشگاه توجهی نمی‌شود و تقویت نمی‌شود؟

وزیر راه و ترابری دولت اصلاحات افزود:‌ ‌در کشور‌های پیشرفته برای تصویب قانون، موضوع را به کارشناسان مربوطه می‌دهند تا با مطالعه و بررسی موشکافانه، نظرشان را درباره تبعات مثبت و منفی بگویند تا هزینه‌سازی کمتر شود اما در ایران این اصل رعایت نمی‌شود و همه در بحث‌هایی که نسبت به آن آگاهی ندارند، اظهارنظر و البته اعمال رای می‌کنند.

وی افزود:‌‌ بیش از اینکه به «عفت عمومی» توجه داشته باشیم «حفظ ظاهر» می‌کنیم؛ یعنی حفظ ظاهر برای  عده‌ای بیشتر از عفت عمومی اهمیت دارد. به نظر من منظور شارع مقدس، احیای عفت عمومی است. برای لحاظ عفت عمومی باید فضایی فراهم شود که جوان سوال‌ها و دغدغه‌هایش را مطرح کند. معیشت اولین نیاز انسان است. آیا نان، آب، آموزش، بهداشت و... را تاًمین کرده‌ایم؟ جوانان از امرِ مهم و لازم ازدواج هراس دارند.

جوان اگر ازدواج نکند، مصیبت به بار می‌آید و روان جامعه آسیب خواهد دید. خرم تصریح کرد:‌ مشکل امروز ما این است، مسئولان ما آن آمادگی را که برای برخورد با آن‌هایی که حجاب مدنظر حاکمیت را قبول ندارند، دارند؛ برای رفع مشکل معیشت مردم که گرسنگی را سبب می‌شود، ندارند و پاسخی به توقع‌های بحق مردم ندارند. وی تاکید کرد: جامعه زمانی مطلوب می‌شود که جامعه‌ای دموکراتیک باشد. در واقع در جامعه دموکراتیک مسئولان، مدیران، صاحب‌منصبان مجبور به پاسخگویی در قبال پرسش و توقع‌های افکار عمومی هستند. چرا؟ چون با رای مردم اختیاردار شده‌اند. یعنی رای مردم تعین‌کننده است و مسئول باید پاسخگو باشد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار