| کد مطلب: ۱۰۶۵۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد

از سوی تولیت آستان احمد بن موسی (ع) بیان شد

اطلاعات جدید از نقشه تروریست‌های حرم شاهچراغ | قصد تروریست‌ها برای انجام یک قتل عام واقعی

با گذشت 5 روز از حادثه تروریستی حرم احمد بن موسی (شاهچراغ) (ع) حالا تولیت این آستان مقدس اطلاعات و جزئیات جدید از این اقدام تروریستی بیان کرد و گفت: تروریست‌ها قصد یک قتل عام واقعی را در این حرم داشتند.

اطلاعات جدید از نقشه تروریست‌های حرم شاهچراغ | قصد تروریست‌ها برای انجام یک قتل عام واقعی

به گزارش آرمان ملی آنلاین، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری در سلسله جلسات جهاد تبیین بیان کرد: این حمله نقشه عظیمی بود که به لطف خدا و ایثار و جانبازی خادمان و نیروهای مدافع حرم مطهر در نطفه خفه شد.

وی با بیان اینکه به دلیل زنده دستگیر شدن تروریست، اعترافات وی منتشر می‌شود، افزود: این عنصر تروریستی با خود بیش از ۲۴۰ گلوله و مواد اشتعال‌زا داشت و برخلاف تروریستی که جنایت ۴ آبان ۱۴۰۱ را رقم زد، این بار قصد آتش زدن هم در میان بوده است.

کلانتری ادامه داد: احتمال این است که هدف این تروریست در ابتدا، به شهادت رساندن حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر و یک قتل عام به معنای واقعی و سپس به آتش کشیدن مضجع شریف بوده است که قبل از تحرک جدی زمین گیر و دستگیر شد.

تولیت آستان مقدس شاه‌چراغ (ع) یادآور شد: در کل ۱۱ تیر از سوی این تکفیری شلیک شده که غالب آن، بی‌هدف بوده است، ۲ نفر که تیر به قسمت‌های حساس بدن آن‌ها اصابت کرده بود، شهید و شش نفر مجروح و ۲ نفر مصدوم شدند که یک نفر آن‌ها با شنیدن صدای تیر از بیرون بدحال می‌شود و یک نفر زیر دست و پا آسیب می‌بیند.

وی اضافه کرد: از آن ۱۱ تیر شلیک شده، هشت گلوله سمت اشخاص شلیک شده است و مابقی بی‌هدف بوده است.

کلانتری اظهار کرد: بر اساس دوربین‌های مداربسته، غیر از یکی ۲ تیر اول که شلیک شده، دیگر تیراندازی‎‌ها در حالت انفعال و فرار و سردرگمی است و اگر تروریست به سمت حرم اصلی حرکت می‌کرد، اجتماع مردم در جلو ایوان و یا حرم مطهر را هدف قرار می‌داد.

تولیت آستان مقدس احمد بن موسی (ع) ادامه داد: فرار او به سمت دیگر بدین معنی است که او در وضعیت بی‌هدف قرار گرفته و کنترل خود را از دست داده و به همین دلیل غافلگیر شد و در غیر این صورت امکان اینکه فردی با دست خالی بتواند او را زمین گیر کند، وجود نداشت.

وی عنوان کرد: نیروهای امنیتی او را دنبال کرده و پنج گلوله از طرف آنها شلیک شده و هنگامی که نقشه تروریست به هم خورد، گرفتار انفعال و زمینه خلع سلاح و دستگیری او فراهم شد.

کلانتری ادامه داد: کسی‌که وارد حرم می‌شود یک عنصر انتحاری است که راه برگشتی ندارد و در کار اطلاعاتی گسترده‌ای که انجام شده، بسیاری از اعضای این شبکه دستگیر و برخی اعدام شدند و برخی در زندان‌های بلند مدت دربند هستند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار