| کد مطلب: ۱۰۶۴۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد

چند نفر برای انتخابات مجلس پیش ثبت‌نام کردند؟

گزارش‌ها نشان می‌دهد که تا صبح امروز 3 هزار و 500 نفر برای انتخابات مجلس دوازدهم ثبت نام کرده اند.

چند نفر برای انتخابات مجلس پیش ثبت‌نام کردند؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین، دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره آمار پیش‌ثبت‌نام‌کنندگان مجلس دوازدهم گفت: از صبح تا ساعت ۱۴ امروز ۳۴۲۵ نفر پیش‌ثبت‌نام کردند که مجموع آمار به ۱۷۳۴۱ نفر رسید و آمار پیش‌ثبت‌نام‌کنندگان هم‌اکنون از حد نصاب دوره انتخابات مجلس گذشته عبور کرد.

محسن اسلامی دبیر و ستاد سخنگوی انتخابات کشور درباره آمار پیش‌ثبت‌نام‌کنندگان سومین روز از نام‌نویسی اولیه مجلس دوازدهم گفت: از صبح تا ساعت 14 امروز 3425 نفر پیش‌ثبت‌نام کردند که مجموع آمار به 17341 نفر رسید.

وی افزود: آمار پیش‌ثبت‌نام‌کنندگان هم‌اکنون از حد نصاب دوره انتخابات مجلس گذشته عبور کرد و 16033 نفر برای مجلس یازدهم نام‌نویسی کرده بودند.

تسنیم نوشت، دبیر ستاد انتخابات کشور با ارائه آمار تحلیلی از پیش‌ثبت‌نام‌کنندگان از ابتدا تاکنون بیان کرد: داوطلبان دارای 30 تا 50 سال 75 درصد، افراد دارای سنین 50 تا 60 سال 20 درصد و 60 تا 75 سال 5 درصد پیش‌ثبت‌نام‌کنندگان را تشکیل می‌دهند.

اسلامی گفت: جوان‌ترین متقاضی در حوزه انتخابیه تبریز و مسن‌ترین داوطلب نیز برای حوزه انتخابیه تهران نام‌نویسی کرده‌اند؛ خانم‌ها 13 درصد و آقایان نیز 87 درصد از متقاضیان را تشکیل می‌دهند.

وی درباره مدارک تحصیلی متقاضیان نیز گفت: افراد دارای مدرک دکتری 14 درصد، کارشناسی‌ارشد 72 درصد، کارشناسی با سابقه نمایندگی و ایثارگری 11 درصد و هم‌چنین افراد درای مدرک حوزوی 3 درصد از پیش‌ثبت‌نام‌کنندگان بوده و مشمولین ماده 29 که می‌بایست از شغل خود استعفا می‌دادند نیز 124 نفر هستند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار