| کد مطلب: ۱۰۶۱۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد

حسین فریدون کجاست؟ | برادر رئیس‌جمهور سابق از زندان آزاد شد؟

حسین فریدون کجاست؟ در ۲۵ تیر ۱۳۹۶ سخنگوی وقت قوه قضاییه ایران خبر داد که حسین فریدون پس از چندبار بازجویی همراه با افراد دیگر مرتبط به زندان منتقل شده‌است. محسنی اژه‌ای در یک کنفرانس خبری گفت: «دیروز برای ایشان قرار تأمین صادر شد و چون تأمین نشده، به زندان منتقل شده‌است. یعنی این قرار بازداشت موقت نیست و قرار تأمین وثیقه است و هرگاه قرار تأمین شود، او از زندان آزاد می‌شود.»

حسین فریدون کجاست؟ | برادر رئیس‌جمهور سابق از زندان آزاد شد؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین، صبح روز ۲۶ تیر ۱۳۹۶ حسین فریدون به منظور تکمیل پرونده در شعبه بازپرسی دادسرای کارکنان دولت حضور یافت، اما به خاطر نامناسب بودن حال عمومی توسط آمبولانس از دادسرا به بیمارستان منتقل شد. سپس عصر همان روز با تودیع وثیقه ۵۰ میلیارد تومانی آزاد شد. سرپرست مجتمع قضائی کارکنان دولت ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ از صدور حکم پرونده حسین فریدون خبر داد. قاضی حسینی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه دادستان تهران در جمع خبرنگاران گفت: این فرد در حکم دادگاه در ارتباط با برخی اتهامات تبرئه و در ارتباط با بخش دیگری از اتهامات، به حبس محکوم شده که با توجه به قطعی نبودن حکم صادره از بیان جزئیات معذورم. وی در پاسخ به این سوال که فریدون پرونده دیگری نیز در دادسرا دارد؟ گفت: آن پرونده در دادسراست و فعلاً برای ما ارسال نشده است.

سرپرست مجتمع قضایی کارکنان دولت در خصوص سایر متهمان این پرونده هم گفت: برای سایر متهمان هم حکم صادر شده است.  حسینی همچنین در خصوص آخرین وضعیت پرونده‌های یاسین رامین و سردار رویانیان گفت: این پرونده‌ها هنوز منتهی به صدور حکم نشده است.غلامحسین اسماعیلی سخنگوی وقت قوه قضاییه در یازدهمین نشست رسانه ای خود با اصحاب رسانه در تاریخ ۰۹ مهر ۱۳۹۸  خبر قطعی صدور حکم پنج سال حبس برای حسین فریدون را تأیید کرد.

دیروز مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه  درباره پرونده حسین فریدون گفت: محکوم حسین فریدون فرزند اسدلله در سال  ۱۳۹۸ به اتهام اخذ رشوه وارد اوین شده و محکوم به ۵ سال حبس و ۱۵۵ میلیارد ریال جریمه و انفصال از خدمت شده است. باتوجه به شرایط حسین فریدون مستمرا هم  گفتم‌ او به علت بیماری و استفاده از ماده ۵۲۲ قانون آیین دادرسی کیفری در ۲۲ تیرماه سال جاری  با تشخیص پزشک به مرکز خارج از زندان اعزام  شده و بستری و تحت درمان است. ما نمی‌توانیم‌ اگر کسی مشکلی دارد او را نگه‌داریم.

تلاش برای تخریب

هراز چندگاهی این سوال مطرح می‌شود و حساسیت هم به نسبت خانوادگی او با رئیس جمهور سابق یعنی حسین فریدون مربوط است. مخالفان دولت اعتدال در دوران ریاست جمهوری روحانی بارها تلاش کردند تا با مطرح کردن پرونده قضایی فریدون، به تضعیف آنها بپردازند اما روحانی سعی کرد در مقام دفاع از برادر سخن نگوید تا بر میزان هجمه‌ها افزوده نشود. فریدون پیش از ورود به زندان، نامه‌ای را در رسانه‌ها منتشر کرد که در بخشی از آن، مدعی شده است: «اجرای حکم اینجانب نشان داد که «برادر رییس جمهور بودن»  نه تنها هیچ مزیتی برای من نبود که می‌تواند خودش یک اتهام باشد!  و من خوشحالم که حتی در این مقام برای انقلاب و نظامی که آن را دوست داشته  و تلاش کرده‌ام  زندانی می‌شوم.»

بارها ادعا شد که حسین فریدون به‌واسطه برادرش و ارتباطاتش در بیرون زندان است اما چنین نبود. خضریان، نماینده مجلس و سخنگوی کمیسیون اصل نود در توییتی نوشت: ‌پس از اعلام مرخصی چندماهه جناب مهدی هاشمی از زندان اوین، انتظار بود تا دستگاه قضایی در کنار اقدام قابل تحسین بازگرداندن وی، امثال آقایان حسین فریدون، هادی رضوی که طبق اظهارات مسئولان زندان ماه‌هاست برخلاف قانون در مرخصی هستند نیز اقدام کند. اما متاسفانه تاکنون چنین نشده است.» یا بهمن سال 98 بود که برخی مدعی شدند حسین فریدون در زندان حضور ندارد اما سرپرست دایره نظارت بر زندانیان اقتصادی و کارکنان دولت، گفت که «حسین فریدون در زندان در حال سپری کردن دوران محکومیت خود است. این محکوم‌علیه مانند تمامی زندانیان که از مرخصی قانونی برخوردار هستند، از حق قانونی خود برای پیگیری مسائل پزشکی هم استفاده کرده است.»

برخی پس از ناکامی در ادعای مرخصی‌های طولانی حسین فریدون بهانه دیگری به نام محل حضور او در زندان یافتند و مدعی شدند او در سوئیت مجهزی حضور دارد و از امکاناتی بهره می‌برد که دیگر زندانیان از آن بی بهره هستند اما محمد مهدی حاج محمدی، رئیس وقت سازمان زندان با انتشار فیلمی نشان داد محل حضور فریدون فاقد امکاناتی است که تبلیغ می شود.

خبرنگار : یاسمین طالقانی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار