| کد مطلب: ۱۰۶۰۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد

رییس سازمان پدافند غیرعامل:

در سال گذشته جنگ‌های سایبری ترکیبی و بزرگ علیه ایران اتفاق افتاد

سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به این موضوع که ایران در سالی که گذشت بزرگترین آوردگاه جنگ سایبری در دنیا بود گفت: مدل های مختلفی از جنگ سایبری در قالب های جنگ ترکیبی علیه ما اتفاق افتاد.

در سال گذشته جنگ‌های سایبری ترکیبی و بزرگ  علیه ایران اتفاق افتاد

به گزارش آرمان ملی آنلاین، وی گفت: این جنگ ترکیبی در حوزه رسانه، شبکه های اجتماعی و حمله به زیرساخت‌های مختلف کشور روی داد و در مجموع سال گذشته با تنوعی از تهدیدات رو به رو بودیم که البته ۱۵ درصد از آنها مبتنی بر هوش مصنوعی بود.

رییس سازمان پدافند غیرعامل گفت: ۸۰ درصد حملات یاد شده مربوط به آسیبهایی کشف شده بود یعنی آسیبهایی که مشخص و شناخته شده و راهکار مقابله با آن نیز معلوم بوده است.

وی با اشاره به حملات به حوزه های شناخته شده اظهار کرد: برنامه ای تحت عنوان "امن سازی اضطراری" تهیه کرده ایم و استان خراسان رضوی را که سابقه حملات سایبری نیز داشته به همراه استان آذربایجان شرقی به عنوان نمونه اجرای این طرح انتخاب کرده و تمهیدات اولیه اجرای طرح را در این ۲ مکان انجام داده ایم.

جلالی افزود: تحولات فضای سایبری مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه پیدا کرده است و از طرفی در بخشی از تهدیدات علیه ما از قابلیت هوش مصنوعی بهره برده شده است.

همایش پدافند سایبری و اقدامات مَصون ساز از منظر راهبردی و فنی با حضور جمعی از کارشناسان و مدیران امنیت سایبری و امنیت شبکه اداره ها دستگاههای خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار