| کد مطلب: ۱۰۵۹۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد

انتخابات به زعم آقای باهنر

عملکرد آقای مهندس باهنر که از بزرگان جریان اصولگرا هستند را باید مصداق کم‌توجهی نسبت به مسائل واقعی کشور دانست. اینکه آقای باهنر می‌گویند که اصلاح‌طلبان باید در انتخابات شرکت کنند وگرنه در ساختار نظام نخواهند بود، مستقل از اینکه حرف درستی هست یا نه! این پرسش را به وجود می‌آورد که ایشان چقدر در جریان واقعیت‌های جامعه هستند.

انتخابات به زعم آقای باهنر

به گزارش آرمان ملی آنلاین صادق زیباکلام، استاد دانشگاه نوشت: اولین پرسشی که دستورالعمل آقای باهنر به وجود می‌آورد، این است که  اگر اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت کنند آیا مردم به اعتبار شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت خواهند کرد؟ حتی افرادی که وارد به مسائل سیاسی نیستند هم پاسخشان به این پرسش روشن است که چه اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت بکنند و چه نکنند  بخشی از جامعه در این انتخابات شرکت نمی‌کنند مگر اصلاح‌طلبان و بخشی از آنها از جمله رهبری اصلاحات یعنی آقای خاتمی مردم را در آخرین انتخابات خرداد 1400 به شرکت در انتخابات  دعوت نکردند؟

از آقای باهنر باید پرسید دعوت آقای خاتمی به عنوان رهبر اصلاح‌طلبان چه میزان در مشارکت مردم اثر داشت؟ آیا کسر قابل توجهی از مردم به واسطه آنکه رهبری اصلاحات از آنها درخواست کرده بود که در انتخابات شرکت کنند، آیا در انتخابات شرکت کردند؟ از آقای باهنر باید پرسید که چه شد که بیش از 60 درصد واجدین شرایط در انتخابات اردیبهشت 96 شرکت کردند و 24 میلیون به آقای حسن روحانی  رای دادند و 18 میلیون هم به رئیسی رای دادند  چرا  در اردیبهشت 96 اصلاح‌طلبان را تهدید نکردید که باید در انتخابات شرکت کنند؟ آقای باهنر به جای تهدید اصلاح‌طلبان و دیگران که بیایند و در انتخابات شرکت کنند چرا یک بار هم شده از خود نمی‌پرسید که چگونه عمل کرده‌ایم که اکنون به این نقطه رسیده‌ایم که آقای باهنر مجبور می‌شوند با تهدید اصلاح‌طلبان تنور انتخابات را گرم کنند .

جناب آقای باهنر چه اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت کنند و چه شرکت نکنند و چه مردم را دعوت به شرکت بکنند و چه نکنند، چیزی عوض نخواهد شد. بنده اگر جای شما بودم به جای اینگونه رفتارهای سیاسی به این مساله  اساسی‌تر و بنیادی‌تر می‌پرداختم که ما به کجا می‌رویم و چرا هر روز که می‌گذرد و از هر انتخابات به انتخابات بعدی می‌رویم تنور انتخابات سرد می‌شود؟ اینها مسائل مهمی است که آقای باهنر و همفکرانشان نخواستند مقداری به آن بیندیشند. آقای باهنر اگر تلاش کنید و با برخی از چهره‌های سیاسی و حتی مردم  صحبت کنید خواهید فهمید  دلیل مشارکت پایین در 2 انتخابات گذشته چه بوده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار