| کد مطلب: ۱۰۵۹۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد

روایت «آرمان‌ملی» از آغازی بر پایان سازمان مجاهدین خلق

شمارش معکوس برای پایان حیات منافقین | آمریکا هم از این گروهک تروریستی حمایت نمی‌کند

۳۰ و ۳۱ خرداد سال 1360 سازمان مجاهدین(منافقین) تظاهرات و درگیری‌های خیابانی‌ای را همزمان با طرح عدم کفایت سیاسی ابوالحسن بنی‌صدر رئیس‌جمهور وقت، راه اندازی کردند. ‌اکبر هاشمی رفسنجانی در ارتباط با تظاهرات آن روزها می‌نویسد: «گروهک‌های مجاهدین خلق و پیکار و رنجبران و اقلیت فدایی و… تدارک وسیعی برای ایجاد آشوب و جلوگیری از کار مجلس دیده بودند و به نحوی اعلان مبارزه مسلحانه کرده‌اند.

شمارش معکوس برای پایان حیات منافقین | آمریکا هم از این گروهک تروریستی حمایت نمی‌کند

به گزارش آرمان ملی آنلاین نیروهای سازمان مجاهدین خلق از ساعت چهار بعد از ظهر به خیابان‌ها ریختند و تخریب و قتل و غارت و آشوب را در تهران و بسیاری از شهرستان‌ها آغاز کردند. کم‌کم نیروهای سپاه و کمیته‌ها و حزب‌اللهی‌ها به مقابله برخاستند. من در مجلس بودم. صدای تیراندازی از چندین نقطه شهر به گوش می‌رسید.» چندی بعد مسعود رجوی و بنی‌صدر با درخواست پناهندگی از فرانسه خود را به شکلی رهبر اپوزسیون معرفی کردند و از ایران گریختند. 

پرده اول در برابر ملت پرده‌ای که آخر شد

در یک مصاحبه که سال‌ها پیش به نقل از مسعود رجوی منتشر شد، آمده بود که آنقدر از انقلابیون کشتیم که دیگر ایدئولوژی انقلابی باقی نماند. لیستی از شهدای ترور وجود دارد که توسط  منافقین ترور شده‌اند. محمد کچویی، حسن آیت؛ اسدالله مدنی؛ عبدالکریم هاشمی‌نژاد؛ سیدعبدالحسین دستغیب و ۱۲ نفر دیگر از همراهان وی در نماز جمعه؛ محمد صدوقی؛ عطاءالله اشرفی اصفهانی؛ علی صیاد شیرازی؛ همچنین این گروهک با طرح‌ریزی عملیاتی انفجار در دفتر نخست‌وزیری جمهوری اسلامی ایران که در آن محمدعلی رجایی، محمدجواد باهنر را به شهادت رساند و  مقام رهبر کنونی انقلاب اسلامی را در 1360 ترور کرد. از اقدامات دیگر تروریستی سازمان می‌توان به بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی؛ ۷ تیر ۱۳۶۰ که در آن سید محمد بهشتی و بیش از ۷۰ تن از اعضای حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند اشاره کرد.

چندی بعد از پایان جنگ ایران و عراق عملیاتی تحت عنوان فروغ جاویدان را طراحی کردند و با بهره‌گیری از امکاناتی که رژیم بعث عراق در اختیار آنان قرار داده بود به شهرهای مرزی ایران حمله کردند. چند شهر را به تصرف خود درآوردند و نقل است قصد داشتند در مرحله بعد شهر کرمانشاه را تصرف و زندانیان خود را از زندان حاجی‌آباد کرمانشاه خارج و به سمت تهران روانه شوند اما در گردنه مرصاد گرفتار کمین نیروهای مردمی و نظامی شدند و عملیات فروغ جاودان بدون فروغی شکست خورد.  آنها برای سال‌ها در کمپ اشرف ماندند و اقدام به عملیات‌هایی در ایران می‌کردند. ترور ناجوانمردانه صیاد شیرازی تنها یکی از ترورهای طراحی شده توسط منافقین بود. بعدها که آمریکا به عراق حمله کرد نیروهای نظامی عراقی به پادگان اشرف حمله کردند. از این تاریخ به بعد کسی به صورت رسمی مسعود رجوی را ندیده است و گویا او در حمله نیروهای مردمی و نظامی عراق به اشرف به هلاکت رسیده است.

کنعانی: آلبانی اشتباه خود در میزبانی از این فرقه تروریستی منافقین جبران کند

از حمله آلبانی به کمپ منافقین تا دست رد فرانسه

 با انتقال منافقین به کمپ آلبانی، تهران هشدارهای جدی در مورد حضور عناصر گروهک تروریستی منافقین به دولت آلبانی داد با این وجود حضور آنها در آلبانی موجب شد آنها به رهبری مریم رجوی با نزدیک شدن به برخی عناصر در دولت ترامپ به نوعی خود را به عنوان اپوزیسیون به آمریکایی‌ها معرفی کرده و ده‌ها عملیات روانی را علیه ایران راه اندازی کردند. آن روزها که ترامپ از برجام خارج شده بود حتی از فرستادن وکیل خود رودی جولیانی به گردهمایی منافقین هراسی نداشت و آنها بعد از سال‌ها توانستند از فرصت حضور در آلبانی و حمایت‌های ترامپ برای خود تریبونی علیه دولت ایران ایجاد کنند.

هرچند یک دادگاه آمریکایی به خروج این گروهک از لیست گروه‌های تروریستی در آمریکا رای داد اما از واشنگتن این پالس ارسال شده است که مجاهدین خلق را نماینده ملت ایران نمی‌دانند. اخیرا در آلبانی هم تحرکاتی علیه فعالیت‌های این گروه آغاز شده است. یورونیوز در خبری از درگیری پلیس آلبانی با ساکنان کمپ اشرف ۳ خبر داد. بنابر اعلام یورونیوز: «ماموران پلیس آلبانی برای بازرسی به کمپ اشرف- ۳ واقع در منطقه مانزا در دورس این کشور رفته بودند. پلیس این کشور به دستور دادگاه ضدفساد و جرائم سازمان‌یافته برای تحقیق در خصوص اتهامات مربوط به حملات سایبری و تروریستی وارد این اردوگاه ۳ هزار نفره شده است.

منابع خبری می‌گویند پلیس آلبانی سرورهایی را در این اردوگاه یافته‌ که از آنها برای حملات سایبری به موسسات خارجی استفاده می‌شده و هدف از حمله نیز در واقع کشف «مرکز هک در کمپ» و توقیف سرورهای آن بوده است. نکته حائز اهمیت آن است که مجاهدین خلق که در سال‌های اخیر تلاش‌هایی برای برپایی تظاهرات علیه ایران در فرانسه کرده بودند و در سازمان دادن تظاهرات سال‌قبل در فرانسه و کشورهای اروپایی در کنار سلطنت‌طلبان علیه ایران نقش ایفا کرده بودند، امسال نتوانستند برای راهپیمایی سالانه خود از دولت فرانسه مجوز بگیرند.

با مهره سوخته منافقین، مجدداً بازی نکنید| طلبکار کسی نمی‌مانیم و طلب‌مان را وصول می‌کنیم

بیانیه آمریکا در حمایت از آلبانی

 بعد از درگیری در کمپ آلبانی شاهد برخی واکنش‌ها به این حادثه بودیم. مهم‌ترین واکنش از سوی وزارت خارجه آمریکا صورت گرفت. این وزارت پس از این اتفاق با صدور اطلاعیه‌ای بیان کرد؛ آمریکا آگاه است که پلیس آلبانی روز سه‌شنبه با حکم دادگاه وارد مجتمع منافقین در شهر ساحلی دورِس شد. این بیانیه می‌افزاید: پلیس آلبانی به آمریکا اطمینان داده است که کلیه اقدامات صورت گرفته براساس قوانین از جمله حفاظت از حقوق و آزادی‌های همه افراد در آلبانی بوده است. ما از حق دولت آلبانی برای تحقیق درباره هرگونه فعالیت بالقوه غیرقانونی در داخل مرزهای خود حمایت می‌کنیم.

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه تاکید کرده است که ایالات متحده از این گروهک (منافقین) حمایت نمی‌کند. رضا نصری، کارشناس مسائل بین‌الملل در یک رشته توییت در این باره نوشت: اصلی‌ترین دلیل برای خروج سازمان مجاهدین خلق از گروه تروریستی بریتانیا، اتحادیه اروپا و آمریکا (FTO)، ادعای سازمان مبنی بر دست کشیدن از خشونت از سال ۲۰۰۱ به بعد و تضمین حقوقی متعاقبی بود که در این باره ارائه داد. در پرتو این تحول اخیر، جا دارد بریتانیا، اتحادیه اروپا و آمریکا - و همچنین دولت کانادا - به صورت جدی تصمیم قبلی خود را بازنگری کنند و نسبت به قرار دادن مجدد این فرقه خشن در فهرست‌های سازمان‌های تروریستی‌ خود اقدام نمایند. 

خبرنگار : احسان اسقایی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار