| کد مطلب: ۱۰۵۸۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد

درخواست عارف از دستگاه های حاکمیتی برای همکاری با مجمع وزرای ادوار

رییس هیات مدیره مجمع عمومی سالیانه وزرای ادوار با بیان اینکه انتظارمان این است که دستگاه های حکومتی و حاکمیتی با ما همکاری کنند،گفت: ما اعلام آمادگی برای همکاری با همه نهادها داریم و هر جا هم که قبلا این اتفاق افتاده است آن دستگاه ها خیلی راضی بودند.

درخواست عارف از دستگاه های حاکمیتی برای همکاری با مجمع وزرای ادوار

به گزارش آرمان ملی آنلاین، محمدرضا عارف در  نشست مجمع عمومی سالیانه وزرای ادوار گفت:  علی رغم شرایط خاص کشور، خوشبختانه اقدامات ارزشمندی در مجمع وزرا در این دوره انجام گرفت و  هیات مدیره در این دوره ۲۵ جلسه داشت .

وی با بیان اینکه مطالعه خوبی در کمیسیون مجمع درباره آب انجام شد و خدمت مقام معظم رهبری فرستادیم، افزود: درباره مسائل و مشکلات جدی زیست محیطی هم گزارشی تهیه شد که خدمت رهبری و رییس جمهور فرستادیم و مکاتبه ای با رییس جمهور داشتیم و برای همکاری با دولت اعلام آمادگی کردیم.

ایسنا نوشت، وی همچنین با اعلام اینکه تقاضای نشست حضوری با رییس جمهور داشتیم تا تعامل خوبی با دولت داشته باشیم،افزود: این مجمع، نخبگان برجسته ای دارد که در سطح وزارت سمت داشته اند و خوب است از تجربه و دانش آنها استفاده شود. بحث جدی و خوبی هم در زمینه صرفه جویی در انرژی داشتیم که گزارش تحلیلی آن تهیه و برای رییس جمهور ارسال شد. بر همین اساس با توجه به مسائل مهم محیط زیست به این نتیجه رسیدیم که کمیسیون مستقلی در این زمینه تشکیل شود.

عارف گفت: تهدیدها و فرصت های مهاجران افغان یکی از بحث های مهم ما بود که با همکاری نهادهای امنیتی تهیه شد و  تحلیل جامعی از شرایط اجتماعی کشور و گسست نسلی تهیه شد که نگرانی ما بود. دولت سیزدهم یک سند تحول را تهیه کرده بود که در کمیته های کارشناسی بررسی شد و نظراتی را به دستگاه ها فرستادیم.

وی افزود: بحث جدی درباره حذف ارزهای ترجیحی، بحث روی کار آمدن طالبان و تهدیدهای جدی آن‌ها و مهاجرت در دبیرخانه مجمع صورت گرفت.

عارف با اشاره به مجمع استانداران  گفت: جمع بندی ما این بود که  با این تشکل هم همفکری کنیم و امیدوارم این اتفاق بیفتد و بیشتر بتوانیم همفکری کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین برنامه‌ هفتم توسعه نیز بنا شد  در یک کارگروه بررسی شود.

عارف با تاکید بر حضور چهره های سرشناس بزرگ در مجمع گفت:  این مجمع باید یک خروجی در شان خود داشته باشد و این همکاری جدی تری را می طلبد و امیدوارم حضور اعضاء جدی تری باشد و همه کمک کنیم یک محل ثابتی در شأن مجمع داشته باشیم.

وی افزود: در دبیرخانه بحث جدی آکادمی حکمرانی مطرح شد، ما یک کار خوب آکادمی با ۲ دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران انجام دادیم و خروجی‌هایی تاکنون داشته ایم.

وی در پایان گفت: انتظارمان این است که دستگاه های حکومتی و حاکمیتی همکاری کنند و  ما اعلام آمادگی برای همکاری با همه نهادها داریم  و هر جا هم که قبلا این اتفاق افتاده است آن دستگاه ها خیلی راضی بودند. مجمع ادوار وزرای بعد از انقلاب یک وزن خوبی در بین تشکل‌های مردم نهاد دارد و باید یک همکاری جدی‌تر بعد از کرونا صورت گیرد و یک خیزش جدی در توسعه کشور داشته باشند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار