| کد مطلب: ۱۱۰۲۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد

غلامعلی جعفرزاده در گفت‌وگو با «آرمان ملی»:

به آرای باطله در مجلس باید کرسی داد

آرمان ملی- احسان انصاری: انتخابات مجلس دوازدهم از بسیاری جهات انتخاباتی متفاوت بود. از یک طرف میزان مشارکت در این انتخابات نسبت به ادوار گذشته کاهش داشت و از سوی دیگر بسیاری از چهره‌های مطرح جریان اصولگرا و میانه‌رو نتوانستند وارد مجلس شوند. این در حالی است که میزان آرای باطله نیز در این انتخابات افزایش داشت.

به آرای باطله در مجلس باید کرسی داد

«آرمان ملی» برای تحلیل و بررسی ابعاد مختلف این انتخابات با دکتر غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت وگو کرده است. جعفرزاده معتقد است:«اگر ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رأی بیاورد شرایط کشور با حضور پایداری‌ها بسیار پیچیده خواهد شد.جبهه پایداری که حاضر به مذاکره با آمریکا نیست. این در حالی است که روسیه و چین تنها به منافع خود فکر می‌کنند. در چنین شرایطی باید منتظر افزایش قیمت دلار و تورم باشیم.

کسانی که از جبهه پایداری وارد مجلس شده‌اند اکثرا اقتصاددان نیستند به دنبال منافع گروهی خود هستند.اتفاق مهم دیگری که رخ می‌دهد این است که اصولگرایان با هم درگیر خواهند شد و رقابت سختی بین آنها در می‌گیرد که در آینده خود را نشان خواهد داد».  وی معتقد است:«جبهه پایداری تلاش می‌کند قالیباف را سیبل کند تا به ریاست مجلس برسد و در نهایت ناکارآمدی را گردن وی می اندازند.جبهه پایداری از حداد عادل نیز گذشته و این احتمال نیز وجود دارد به دنبال فرد دیگری برای ریاست مجلس باشند.

اتفاق دیگری که در انتخابات رخ داده آرای باطله بوده است. این اتفاق پیام مهمی برای کشور و مسئولان دارد.امروز آرای باطله در حال حرف زدن است.من معتقدم باید به آرای باطله نیز در مجلس کرسی داد.به نظر من جامعه‌شناسان و روانشناسان باید شرایط را تحلیل کنند که مردم چه می گویند و چه دغدغه‌هایی دارند؟ این بررسی ها در شرایط کنونی بسیار موثر خواهد بود.»

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار