| کد مطلب: ۱۱۰۰۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد

سکینه پاد دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی اجتماعی در گفت وگو با«آرمان ملی»:

با توقیف بی ضابطه خودرو زنان به دلیل بی حجابی مخالفم

آرمان ملی- احسان انصاری: سکینه پاد دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی اجتماعی است. این در حالی است که در شرایط کنونی به دلیل مشکلات معیشتی و اقتصادی دغدغه آزادی های اجتماعی مردم در اولویت های بعدی قرار گرفته است. از سوی دیگر برخورد های سلبی مانند جریمه و توقیف خودروهای زنان به دلیل بی حجابی و یا فیلترینگ شبکه های اجتماعی مسائل مهمی هستند که حقوق شهروندی و آزادی اجتماعی مردم ایران را تحت تأثیر قرار داده است.«آرمان ملی» برای تحلیل و بررسی این مسائل با سکینه پاد دستیار رئیس جمهور در زمینه آزادی های اجتماعی گفت وگو کرده است.

با توقیف بی ضابطه خودرو زنان به دلیل بی حجابی مخالفم

وی معتقد است:« حجاب یک مسأله فرهنگی است و نیازمند رویکرد فرهنگی است. اتفاقات و برخوردهایی که با زنان صورت گرفته نیز به صورت سیستمی نبوده و بلکه اشتباهات فردی بوده است.اشتباهاتی که اگر چه  بین افکار عمومی ذهنیت ایجاد کرده است.من این اتفاقات و برخوردهای سلبی با زنان را رد می کنم و معتقدم که این نوع رفتار مورد تایید ما و دولت نیست.

من در برخی موارد به موضوع ورود کرده ام و اجازه ندادم این روند ادامه پیدا کند.در شرایطی که من احساس می کردم تضییع حقی در حال صورت گرفتن است من ورود کرده ام و اجازه نداده ام این تضییع حق صورت بگیرد.من این وضعیت را سیستمی نمی دانم و معتقدم  شرایط به شکلی نیست که سیستم سیاسی در مورد زنان بی حجاب برخورد سلبی و خشن را در دستور کار قرار داده است. به هیچ عنوان چنین وضعیتی وجود ندارد و نه تنها بنده و بلکه رئیس جمهور نیز با چنین رویکردی موافق نیستند».

 وی در مورد فیلترینگ می گوید که در همه کشورهای جهان استفاده از شبکه های اجتماعی به صورت مطلق آزاد نیست.در منشور حقوق بشر که مورد استفاده کشورهای مختلف است نیز برای آزادی های اجتماعی قیودی در نظر گرفته اند و عنوان می کنند نباید مغایر با عفت عمومی جامعه باشد.اینکه هر کسی هر کاری  دوست دارد در شبکه های اجتماعی انجام بدهد مورد سوال وتردید درهمه کشورهای جهان است و برای آن قوانینی وضع شده است.

با این وجود بنده نیز کندی اینترنت در ایران را نقض حقوق شهروندی می دانم و نسبت به آن و فیلترینگ شبکه های اجتماعی اعتراض دارم.آقای رئیسی نیز خواستار بازنگری در این موضوع شده اند و بنده نیز با شخصی که مسئولیت این اتفاق را دارد وارد مکاتبه شده ام تا این مشکل حل شود.بنده نیز خواستار بازنگری در این وضعیت هستم.ما باید به شیوه ای عمل کنیم که ضمن حفظ اصول و ارزش هایی که داریم محدودیت کمتری برای مردم ایجاد کنیم.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار