| کد مطلب: ۱۰۸۳۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد

پیروز حناچی: رواداری حاکمیتی ایجاب می‌‌کرد بیلبوردهای مهرجویی در شهر نصب شود

دکتر پیروز حناچی ،شهردار سابق تهران در گفت وگو با خبرنگار آرمان ملی ضمن انتقاد به نصب بیلبوردهای شهری می‌گوید:«آقای مهرجویی از جمله مفاخر سینمای ایران بودند که فیلم «گاو» ایشان مورد تأیید حضرت امام(ره) نیز قرار گرفت و حضرت امام(ره) آن را فیلم تأثیرگذاری دانستند.

پیروز حناچی: رواداری حاکمیتی ایجاب می‌‌کرد بیلبوردهای مهرجویی در شهر نصب شود

فیلم دیگر ایشان «مهمان مامان» بود که گویی باهمه خانواده های ایرانی ارتباط برقرار کرد و از نظر اجتماعی یک فیلم قابل احترام بود.به هر حال ممکن است هر هنرمندی انتقاد هم کرده باشد.

چه ایرادی دارد؟ مگر قرار است کسی انتقاد نکند و یا همه تعریف و تمجید کنند؟ اتفاقا رواداری حاکمیتی ایجاب می کند که حکومت در چنین شرایطی از خود حوصله نشان بدهد.گیریم که چند هنرمند نقد هم کرده اند و یا نظر دیگری داشته اند.

اینکه چگونه  با چنین موضوعاتی برخورد شود جز ظرافت های حاکمیتی است.حرکت درست در این زمینه این است که بر مدار وجدان عمومی جامعه حرکت کنید.افراد یک جامعه جزئی از یک خانواده هستند و اگر امیال و دیدگاه های آنها مورد توجه قرار نگیرد به شکل دیگری رفتار می کنند و از روش های دیگری دیدگاه های خود را مطرح می کنند.یک حاکمیت هوشمند نباید اجازه دهد چنین فاصله ای ایجاد شود و اگر هم به وجود آمد باید تلاش کند که این فاصله از بین برود.»

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار