| کد مطلب: ۱۰۸۲۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد

سعید فائقی: دخالت سیاست در ورزش در دولت آقای احمدی نژاد به دلیل نابلدی بود

در بیش از 4 دهه‌ای که از انقلاب اسلامی گذشته پشت پرده‌های زیادی درباره دخالت سیاست در ورزش مطرح شده است. به نظر می رسد برخی از دولت‌ها در گذشته از ورزش استفاده ابزاری می‌کردند و تلاش می کردند از مسیر ورزش اهداف سیاسی خود را دنبال کنند.

سعید فائقی: دخالت سیاست در ورزش در دولت آقای احمدی نژاد به دلیل نابلدی بود

 آرمان ملی: این در حالی است که برخی از دولت ها مانند دولت آیت ا... هاشمی نگاه توسعه گرا به ورزش داشته و زیربنای توسعه ورزش کشور را پایه گذاری کرده استا. به همین دلیل«آرمان ملی» برای تحلیل و بررسی چهار دهه ورزش سیاسی در ایران با مهندس سعید فائقی، معاون پیشین سازمان تربیت بدنی گفت وگو کرده است. فائقی معتقد است؛« دخالت سیاست در ورزش در دولت آقای احمدی نژاد تنها به دلیل نابلدی بود.به عنوان مثال در حالی که کشتی گیر تیم ملی در یک بازی حساس جهانی در حال کشتی گرفتن بود به یکباره آقای احمدی نژاد وارد سالن می شدند و به دلیل تشریفات و هیاهوی ورود رییس جمهور به سالن حواس همه را پرت می کردند و تمرکز ورزشکاران تیم ملی را به هم می ریختند.

نکته دیگر اینکه دیدگاه آقای احمدی نژاد در زمینه کاغذپاره خواندن تحریم ها در ورزش نیز وجود داشت. به همین دلیل نیز هنگامی که به ایشان می گفتند اگر سیاست در ورزش دخالت کند احتمال تعلیق وجود دارد ایشان در پاسخ می گفتند شما کار خودتان را انجام بدهید و کسی نمی تواند تعلیق کند و اگر تعلیق هم صورت بگیرد هیچ تأثیری در ورزش کشور نخواهد داشت.

با این وجود اگر منصفانه به عملکرد دولت احمدی نژاد در زمینه ورزش نگاه کنیم باید عنوان کنم که در دولت احمدی نژاد رکوردهای مهمی در ورزش کشور زده شد و ورزش ایران دستآوردهای مهمی به دست آورد که ممکن است تا مدت ها جابه جا نشود.نمونه بارز آن مقام چهارمی ایران در بازی های آسیایی و همچنین کسب چهار مدال طلا در المپیک است.»

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار