| کد مطلب: ۱۰۷۴۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه: نتانیاهو فرمانده لشکر آخرالزمانی افراطی حریدی است

دکتر حشمت ا... فلاحت‌پیشه، استاد دانشگاه و تحلیل گر روابط بین الملل در گفت‌وگو با آرمان ملی به بررسی تحولات غزه پرداخته و در این گفت وگو از خواست اسرائیل برای کشاندن ایران به جنگ گفته و اینکه به رغم هر نتیجه‌ای قربانی این جنگ نتانیاهو است .

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه: نتانیاهو فرمانده لشکر آخرالزمانی افراطی حریدی است

به گزارش آرمان ملی آنلاین، او می‌گوید: نتانیاهو فرمانده لشکر آخرالزمانی افراطی حریدی در اسرائیل امروز است.جریانی که بر این باور است که تنها جنگ تعیین کننده آخرالزمان است و به همین دلیل از هرگونه جنایتی نیز ابایی ندارند.نتانیاهو نیز در پوشش چنین شرایطی با بی رحمی که مورد نیاز این آرمان یهودیت است اقدامات خود را پیش می برد.

هر اتفاقی نیز که در غزه رخ بدهد اهداف جریان افراطی و نتانیاهو را تأمین نمی کند مگر اینکه این جنگ  را  به جنگ بین ایران و آمریکا تبدیل کند. تنها در چنین شرایطی است که نتانیاهو به اهداف خود دست پیدا می‌کند.اگر واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم ایران نیز در این زمینه غافلگیر شد.شرایط به شکلی بود که بسیاری از رهبران حماس نیز از اتفاقاتی که رخ داد غافلگیر شدند.انرژی اصلی اتفاقی که در غزه رخ داد بغضی بود که از زندان غزه شکل گرفته بود.

این اتفاق حتی نوعی اعتراض به برخی از رهبران فلسطینی بود که واقعیت ها را درک نمی کردند و بیشتر درگیر مذاکرات دیپلماتیک بودند.در همان ساعات ابتدایی که این اتفاقات رخ داد من در یک مصاحبه عنوان کردم که ایران غافلگیر شده و شرایط  در راستای اهداف نتانیاهو پیش رفته است.در واقع نتانیاهو که به دنبال کشاندن ایران و آمریکا به جنگ است در مواضع برخی مقامات ایران این خواسته را مشاهده کرد.پس از آن ایران تلاش کرد در کانون دیپلماسی قرار بگیرد و این رویکرد را ادامه دهد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار