جناب صدیقی! جامعه ما فقط حزب اللهیها و مذهبیها نیستند/ حفظ وحدت در قاعده اهم و مهم از بسیاری از احکام والاتر و بالاتر است
حجتالاسلام جلیل محبی، دبیر پیشین ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در نامهای به رییس این ستاد نوشت: اگر رعایت احکام دین بر ما واجب است، همه آنها بر ما واجب است.
آرمان ملی آنلاین اعتماد نوشت، نامهی سرگشادهی دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر خطاب به «آیتالله کاظم صدیقی»
حجتالاسلام جلیل محبی، دبیر پیشین ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در نامهای سرگشاده خطاب به رئیس این ستاد درمورد حجاب به بیان نکاتی پرداخت.
به گزارش انصافنیوز، متن نامه را در ادامه میخوانید:
«جناب آقای صدیقی امام جمعه محترم تهران و ریاست ستاد احیای امر به معروف
سلام علیکم و رحمة الله
آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای جنابعالی را دارم و عید سعید فطر را تبریک عرض میکنم.
غرض از تصدیع، همان طور که مستحضرید رهبر معظم انقلاب در دو سخنرانی اخیر اختلاف جدی که بنده در زمان دبیری ستاد با جنابعالی داشتم را به صراحت حل نمودند و از وحدت و عدم شکاف در جامعه و پرهیز از دو قطبی کردن جامعه صحبت کردند.
این سخنان به روشنی نشان میدهد جامعه ما فقط حزب اللهیها و مذهبیها نیستند و طیف گوناگونی از افراد را تشکیل میدهد که نیاز به فحص بسیار برای درک آن نیست.
گزاره "باید مرز میان مومنین و غیر مومنین مشخص شود" خطرناکترین گزارهای است که برخی اطرافیان شما بیان میکنند. بالاتر این که خود مذهبی پنداری مبنای خود حق پنداری دارد و همین بزرگترین خطایی است که یک مومن مرتکب میشود و او را به سقوط میکشاند. هرچند اصل این امر شخصی است و هرکس خود میداند و خدای خود. اما آنچه خطرناک است این است که این تحلیل مبنای عمل اجتماعی قرار گیرد و افراد را در جامعهای مثل ایران که اکثریت موحد اند روبهروی هم قرار میدهد.
یک بار محضر شما در قالب سؤال عرض کردم که فاصله امثال ما با حضرت آیتالله بهجت بیشتر است یا فاصله آیتالله بهجت با رسول خدا؟ طبیعی است که رسول خدا و آیتالله بهجت. اما نه رسول خدا به خاطر این فاصله با عارفی مثل ایشان مرزبندی میکند نه ایشان با امثال ما. با این قاعده چه معنا دارد من و شما با کسی که ولو به حق (نستجیربالله) از ما پایین تر است مرزبندی کنیم که این به حق بودن هم خود جای بحث بسیار دارد.
حضرت آیتالله
اگر رعایت احکام دین بر ما واجب است، همه آنها بر ما واجب است. امروز به صراحت ولی جامعه اسلامی بر عدم دو قطبی سازی تاکید میکنند و این بر شما فرض میکند که حتی اگر وحدت و عدم دو قطبی سازی را هم ارزش دیگر فروع دینی میدانید به آن اهمیت ویژه دهید حال آنکه پیداست حفظ وحدت در قاعده اهم و مهم از بسیاری از احکام والاتر و بالاتر است.
همان طور که سابقاً عرض کرده بودم خداوند حکیم امر به معروف و نهی از منکر را در آیه ۱۰۴ سوره آل عمران بین دو آیه واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولا تفرقوا و آیه لاتکونوا کالذین تفرقوا قرار داده است و این برای اهل علمی مانند شما باید معنای ویژهای داشته باشد.
ارسال نظر