| کد مطلب: ۶۰۰۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد

کارزار جهانی برای بدنام کردن ایران در مسمومیت‌های سریالی / می‌خواهند چهره نورانی نظام جمهوری اسلامی ایران را مشوش نشان دهند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: پروژه صهیونیستی مسموم سازی یا القای مسموم سازی مدارس کشور بخشی از پروژه و کارزار جهانی مستکبران برای بدنام کردن و مشوش نشان دادن چهره نورانی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

کارزار جهانی برای بدنام کردن ایران در مسمومیت‌های سریالی / می‌خواهند چهره نورانی نظام جمهوری اسلامی ایران را مشوش نشان دهند

آرمان ملی آنلاین شرق نوشت، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی روز دوشنبه در نخستین جشنواره جذب دانشجویان بین‌المللی در ایران که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، افزود: در جریان این کارزار شاهد هستیم دانشجویان بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران را برای تحصیل انتخاب می‌کنند. این انتخاب نشان می‌دهد که ورودی های کشور از کیفیت متفاوتی برخوردار هستند و متناسب با این کیفیت مسئولیت دانشگاه های پذیرنده و مؤسسات بین‌المللی سنگین است.

وی تاکید کرد: در دنیایی که همه به موضوع پذیرش دانشجوی بین‌المللی به عنوان یک سیاست راهبردی توجه می‌کنند، مختصات جمهوری اسلامی ایجاب می‌کند که به صورت جدی تر به این موضوع توجه کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: ایران در مقایسه با دانشگاه های منطقه قطعاً از ظرفیت‌های علمی بزرگ، فاخر و برجسته تری بهره‌مند است.

رستمی تصریح کرد: دانشمندان جوان که پیشگام مجموعه‌ای از فعالان حوزه علم و پژوهش و اثرگذار در میان کشورهای آسیای جنوب غربی و کشورهای اسلامی و آسیا هستند با توجه به ظرفیت های داخلی ایجاب می‌کند که به موضوع پذیرش دانشجوی بین‌الملل به عنوان یک تکلیف و مسئولیت جدی تر نگاه کنندو

وی با بیان اینکه البته در این موضوع الزاماتی وجود دارد، گفت: هم دانشگاه ایران اسلامی با سایر دانشگاه‌ها متفاوت است و هم رسالت دانشگاه های کشور رسالت متفاوتی است و همچنین دانشجویان بین‌المللی که جمهوری اسلامی ایران را به عنوان مقصد علمی برای خود انتخاب می‌کنند، حتماً مختصاتی متفاوت از سایر دانشجویان دارند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یادآور شد: اصل انتخاب جمهوری اسلامی ایران به عنوان محیط مقصد برای علم آموزی نشان می‌دهد که ظرفیت پایه‌ای در دانشجویان بین‌المللی وجود دارد که با وجود همه محدودیت‌ها و با وجود کارزار جهانی برای منزوی سازی این کشور که از همه ابزارها برای تصویرگری غلط، مخدوش و سیاه از این کشور استفاده می‌شود آنها ایران را انتخاب می‌کنند.ژ

رستمی به نامه سردار سلیمانی به وزیر علوم وقت که پیش از شهادت نگاشته شده است، اشاره کرد و گفت: شاید یکی از آخرین مکاتبات حاج قاسم نامه‌ای بود که در ۱۰ روز آخر عمر به دکتر غلامی وزیر علوم وقت نوشت که موضوع نامه دانشجویان بین‌المللی بود. توجه به حمایت در حوزه‌های فرهنگی و رفاهی و آماده کردن زیرساخت به نوعی دغدغه برای دانشجویان بین‌المللی حاضر در جمهوری اسلامی دارد که دست به قلم می‌شوند.

وی ادامه داد: مسئولیت زیرساخت های فرهنگی مناسب و ریل گذاری مناسب همراه با نتیجه گیری خوب هم برعهده دانشگاه های فاخر،‌ارزشمند و افتخار آفرین جمهوری اسلامی ایران و هم بر عهده سیاست‌گذاران و متولیان دانشجویان بین‌المللی است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها همچنین به فعالیت شورای راهبردی سیاست‌گذاری کلان دانشجویان بین‌المللی در شورای عالی انقلاب فرهنگی در پنج سال اخیر اشاره کرد و یادآور شد: در این سال‌ها شاهد مشارکت معنادار، همراهانه همدلانه و موثر مسئولان ذیربط در جذب دانشجویان بین‌المللی بوده ایم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار