| کد مطلب: ۱۰۶۶۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد

آغاز شمارش معکوس برای استیضاح «بایدن»

آرمان ملی : رئیس کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که قرار است رأی‌گیری در مجلس نمایندگان آمریکا در مورد سلب اعتماد از جو بایدن، سپتامبر امسال برگزار شود.

آغاز شمارش معکوس برای استیضاح «بایدن»

به گزارش روسیاالیوم، «جیمز کومر» اظهارکرد: قرار است رأی‌گیری در مجلس نمایندگان درباره سلب اعتماد از جو بایدن، در سپتامبر امسال برگزار شود. کومر در مصاحبه‌ای با تلویزیون «نیوز مکس» Newsmax TV اشاره کرد که تعداد آرای لازم برای شروع این فرآیند جمع‌آوری شده است. وی افزود: فکر می‌کنم مجلس نمایندگان در ماه سپتامبر به سلب اعتماد از بایدن خواهد داد. همه چیز به «کوین مک کارتی» رئیس این مجلس بستگی دارد، اما من قبلا در مورد آن با او صحبت کرده‌ام. در ماه می گذشته، اعضای جمهوریخواه کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند که شواهدی دریافت کرده‌اند که نشان می‌دهد اعضای خانواده بایدن و افراد مرتبط با آنها قبلا میلیون‌ها دلار از خارج از کشور از طریق شبکه‌ای از شرکت‌ها دریافت کرده‌اند. به گفته کومر، صحبت از شبکه پیچیده و مشکوک متشکل از بیش از ۲۰ شرکت در میان است که بایدن و افراد مرتبط با آنها برای کسب اموال از آن استفاده می‌کردند. بیشتر این مؤسسات شرکت‌هایی با مسئولیت محدود بودند که در زمانی که بایدن معاون رئیس‌جمهور بود تأسیس شدند. رئیس کمیته نظارت و پاسخگویی در مجلس نمایندگان آمریکا تأکید کرد که سوابق بانکی نشان می‌دهد که خانواده بایدن، افراد مرتبط با آنها و شرکت‌هایشان بیش از ۱۰ میلیون دلار از خارجی‌ها و شرکت‌های آنها دریافت کرده‌اند.

رفتار عجیب بایدن

همچنین رئیس‌جمهور ۸۰ ساله ایالات‌متحده این‌بار با ترک سریع سالن مراسم بزرگداشت کهنه‌سربازان جنگ ویتنام، سؤالاتی را درباره تشدید زوال عقلی‌اش برانگیخت. روزنامه آمریکایی «نیویورک‌پست» گزارش کرد که بایدن به‌دلیل ترک فوری اتاق شرقی کاخ سفید قبل از اتمام مراسم اهدای مدال افتخار به کهنه‌سربازان جنگ ویتنام به بی‌احترامی شدید به نظامیان بازنشسته آمریکا متهم شد. رئیس‌‌جمهور ایالات‌متحده پس از بستن بالاترین نشان نظامی کشور بر گردن «لری تیلور» نظامی بازنشسته ۸۱ ساله آمریکایی، قبل از آن‌که متن اختتامیه مراسم توسط «ویلیام گرین» ژنرال آمریکایی قرائت شود، به سرعت بدون توجه به حاضرین مراسم، سالن را ترک کرد. در پی این اقدام اهانت‌آمیز رئیس‌جمهور آمریکا، کهنه‌سربازان آمریکایی به شدت از بایدن انتقاد کردند و گفتند که رئیس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکا بی‌احترامی بیش‌ از حدی از خود نشان داد. این رفتار جدید بایدن این سؤال را برانگیخت که آیا ترک سالن از پیش برنامه‌ریزی شده بود یا یک مورد دیگر از رهبر سرگردان آمریکا بوده است که نمی‌دانست پس از سخنرانی به کدام سمت برود. پیش‌تر نیز بایدن در برخی مراسم‌ها به طور سرگردان به این سمت و سو می‌رود و ناگهان افرادی که در اطرافش هستند به کمک او شتافته‌اند تا به او مسیر را نشان بدهند و بگویند که باید چه اقدامی انجام دهد. کاخ سفید تاکنون به درخواست رسانه‌ها برای اظهارنظر درباره این رفتار عجیب و غریب بایدن پاسخ نداده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار