| کد مطلب: ۱۰۶۲۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد

همزمان با فرا رسیدن عاشورای حسینی

ایران غرق در ماتم و عزای سرور شهیدان و آزادگان جهان شد

همزمان با فرارسیدن عاشورای حسینی، همچون سال‌های قبل مردم ایران در جای جای ایران اسلامی غرق در ماتم و عزای خاندان عصمت و طهارت (ع) و سرور و سالار آزادگان جهان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای خود شد.

ایران غرق در ماتم و عزای سرور شهیدان و آزادگان جهان شد

به گزارش آرمان ملی آنلاین با فرارسیدن ظهر روز دهم محرم، سالروز شهادت امام حسین (ع) و هم‌قطاران و یاران این امام معصوم، مردم ایران با حضور پرشور در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا، بار دیگر ارادت خود را به خاندان رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) ابراز کردند و با راه‌اندازی دسته‌ها و مجالس عزاداری به سوگ این امام همام نشستند.

گزارش‌ها از گوشه و کنار ایران حاکی از آن است که مراسم عاشورای حسینی امسال نیز با شکوه و عزمت خاص همچون سال‌های گذشته در حال برگزاری است و شهرها و روستاهای کشور آیین‌های عزاداری را با تکیه بر رسوم خود برگزار می‌کنند.

در تهران و شهرهای دیگر برگزاری مراسم نماز ظهر عاشورا همزمان با مراسم نماز جمعه در مصلاها و اماکن مقدس برگزار می‌شود و همچنین مداحان، واعظان و خطبا نیز با ذکر مصیبت چراغ مراسم عزاداری را ماننند هر سال روشن نگاه داشته‌اند.

مراسم تعزیه، دسته‌روی و سینه‌زنی نیز در شهرها و روستاهای کشور در حال برگزاری است و با وجود گرمای طاقت‌فرسا در اکثر نقاط کشور، ملت مسلمان ایران آیین‌های دهه نخست محرم به‌ویژه ظهر عاشورا را با شکوه و عزمت مثال‌زدنی برگزار می‌کنند.

خیمه عاشورا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار