| کد مطلب: ۱۰۶۰۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد

شهر در دست شهردار دولتی! | زاکانی دوشغله، چطور به شهر می‌رسد؟

شهرداری که دستیار رئیس‌جمهور هم می‌شود! اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰، علیرضا زاکانی را با ۱۸ رای از مجموع ۲۱ رای به‌عنوان نوزدهمین شهردار تهران برگزیدند. او تا به امروز در ساختمان بهشت حضور دارد و در این مدت البته تصمیماتش در برخی موضوعات حاشیه‌ساز بوده است. از سوی دیگر او سودای ریاست جمهوری را هم درسر داشت و در انتخابات 1400 کاندیدا شد اما به نفع رئیسی کناره‌گیری کرد. برخی معتقدند زاکانی نقش پررنگی در پیروزی رئیسی داشته است.

شهر در دست شهردار دولتی! | زاکانی دوشغله، چطور به شهر می‌رسد؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین، عبدالناصر همتی، کاندیدای انتخابات 1400، در زمان مناظره‌های تلویزیونی اعلام کرد که علیرضا زاکانی آمده تا به نفع ابراهیم رئیسی انصراف دهد: «من فکر می‌کردم آقای زاکانی پوششی هستند ولی الان فهمیدم سوپرپوششی هستند و به‌هیچ‌ وجه وقتم را صرف پاسخ‌گویی به ایشان نمی‌کنم.» در بیانیه انصراف خود نوشت که هدفش از حضور در انتخابات پیروزی جبهه انقلاب بود و اینک با اقبال مردم، مصداق تحقق آن، برادر عزیزم آقای ‫رئیسی‬ است. بعد از رفتن ابراهیم رئیسی به پاستور، زاکانی خبر داد که رئیس‌جمهور به او پیشنهاد وزارت در وزاتخانه‌های «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» یا «بهداشت» یا رئیس‌دفتری رئیس‌جمهور را داده اما ترجیح داده است که شهردار تهران شود.»‬‬

‬زاکانی در دو شغل!

اما چند روزی بود سودای حضور او در پاستور به گوش رسید، حتی 19 تیر شهردار تهران در خصوص انتخاب وی به‌عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهور تصریح کرد: «این موضوع مطرح شده و در کمیسیون‌های تخصص در حال بررسی است و تا زمانیکه در جلسه هیات دولت تصویب و ابلاغ نشود نمی‌توان در مورد آن صحبت کرد.» در همان روز سیداحمد احمدی صدر، مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: «ریاست جمهوری دستور داد که شهردار تهران به‌عنوان نماینده ریاست جمهوری در مورد متکدیان، کودکان کار و معتادان متجاهر وارد شود و این دستور تایید شده و کلیات نیز به تصویب رسیده است.» تا اینکه در روز گذشته که علیرضا زاکانی، شهردار تهران در واکنش به خبر انتخاب وی به‌عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهور اظهارکرد: «این موضوع مطرح شده و در کمیسیون‌های تخصص در حال بررسی است و تا زمانی‌که در جلسه هیات دولت تصویب و ابلاغ نشود نمی‌توان در مورد آن صحبت کرد.»

او افزود: بحث جابه‌جایی نیست، یک محبتی است که جناب آقای رئیس‌جمهور به من دارند و درصورت تصویب در هیات دولت بر عهده بنده می‌گذارد تا نوکری بیشتر برای کودکان خیابانی، متکدیان، معتادان متجاهر و آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم. وی خاطرنشان کرد: در صورت تصویب، این یک نمایندگی ویژه است که با حفظ سمت در شهرداری انجام می‌شود. شهردار تهران در پاسخ به این سوال که همزمان با شهردار بودن، دستیار رئیس‌جمهور هم هستید؟ منع قانونی ندارد؟ بیان کرد: فرقی نمی‌کند، نه چه منع قانونی، مامور ویژه است و وظیفه‌اش این است تا دستگاه‌هایی که کار می‌کنند کنار هم بنشینند با یک برنامه دقیق پرونده این آسیب‌های اجتماعی را ببندند. زاکانی خاطرنشان کرد: مسئولیت پیگیری با بنده است تا گزارش را به آقای رئیس‌جمهور ارائه کنم، وگرنه خود دستگاه‌ها باید کار کنند البته هنوز این مساله در دولت تصویب نشده است.

زاکانی در پاستور بود!

اما مدیر روابط عمومی شهرداری تهران اظهارات قابل تاملی داشت. عبدالمطهر محمدخانی اشاره داشت که «آقای زاکانی به دولت نمی‌رود بلکه ۲ سال است که به دولت رفته! شهردار تهران هم‌اکنون عضوی از کابینه و همراه رئیس‌جمهور است. خبری هم که منشأ شایعه رفتن دکتر زاکانی از شهرداری شده است، تصمیم خوب دولت در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی پایتخت است که پس از بررسی‌ها از سوی دولت اعلام می‌شود.» همان‌طور که محمدخانی اشاره کرد، زاکانی در جلسات هیات دولت حضور پیدا می‌کند و به ارائه دیدگاه‌هایش می‌پردازد. در همین راستا به‌واسطه ارتباطی که با رئیس‌جمهور دارد به خواست او توجه می‌شود. زاکانی بهمن سال گذشته گفته بود: «چند روز قبل در جلسه هیأت دولت به رئیس‌جمهور گفتم بیش از آنکه تحریم بیرونی ما را آزار دهد این تحریم درونی است که آزاردهنده است؛ به‌عنوان مثال خدمت ایشان عرض کردم یکی از دستگاه‌ها تصمیمی گرفته است که بدون هیچ منطقی سالانه این تصمیم نیم میلیارد دلار هزینه اضافی بر دوش کشور می‌گذارد. در اثبات اشتباه بودن تصمیم گرفته شده مثالی از مجموعه شهرداری تهران زدم و رئیس‌جمهور نیز همانجا دستور پیگیری و حل مشکل را صادر کردند.»

خبرنگار : مطهره شفیعی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار