| کد مطلب: ۱۱۳۳۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد

راز سوخو ۵۷ که اگر فاش شود، پوتین به دردسر می‌افتد!

جنگنده سوخو ۵۷ فلون به عنوان جنگنده‌ای رادارگریز از نسل ‍پنجم معرفی می‌شود، با اینحال کارشناسان غربی نسبت به این جنگنده بسیار بدبین هستند.

راز سوخو ۵۷ که اگر فاش شود، پوتین به دردسر می‌افتد!

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ کارشناسان غربی بر این باورند که جنگنده سوخو ۵۷ فلون ممکن است یک جنگنده رادارگریز واقعی نباشد؛ با وجود آنکه توسعه سوخو ۵۷ نزدیک به یک دهه به طول انجامید، اما در سال ۲۰۲۰ این جنگنده در تعداد محدود وارد فاز عملیاتی شد.

کارشناسان غربی بر این باورند که قابلیت‌های رادارگریزی ایت جنگنده اغراق‌آمیر است و با سطح مقطع راداری که از آن گزارش شده است، نمی‌تواند در دسته جنگنده‌های نسل پنجم قرار گیرد.

تا به امروز سوخو ۵۷ فلون عمدتا از داخل حریم هوایی روسیه اقدام به شلیک کرده است که کارایی آن را زیر سوال برده است و این سوال را در ذهن کارشناسان غربی ایجاد کرده است که آیا عملکرد این جنگنده مطابق ادعا‌های مسکو است یا خیر؟

آیا سوخو ۵۷ فلون به راستی یک جنگنده رادارگریز است؟

در ماه مارس سال گذشته، ویدئویی از سازنده روسی سوخو ۵۷ فلون در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد؛ در این ویدئو نشان داده شد که چگونه یک جنگنده محدودیت‌های طراحی هوانوردی را به چالش می‌کشد.

مدت‌ها است که سوخو ۵۷ فلون به دلیل فناوری رادارگریز "پیشرفته" خود که در نتیجه استفاده گسترده از مواد کامپوزیتی محقق شده است، مورد توجه مقامات روسی قرار گرفته است.

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، کرملین همچنین ادعا کرده است که سوخو ۵۷ می‌تواند به سرعت مافوق صوت برسد و در عین حال همه انواع اهداف هوایی، زمینی و دریایی را منهدم کند.

سوخو ۵۷ پروژه تبلیغاتی است؟

همچنان که تبلیغات پر سروصدایی برای این جنگنده می‌شود، کارشناسان غربی ادعا کرده‌اند که سوخو ۵۷ یک پروژه تبلیغاتی است و مسکو فاقد توانایی‌های ساخت جنگنده‌ای در این ابعاد حتی در تعداد خیلی محدود است.

زمان با سوخو ۵۷ مهربان نخواهد بود

این ادعا می‌تواند در کنار این واقعیت قرار گیرد که سوخو ۵۷ برای یک دهه پس از رونمایی دیده نشد؛ یک دهه می‌تواند یک ابدیت برای سکو‌های نظامی «پیشرفته» باشد. اهمیت یک دهه در صنعت نظامی را می‌توان در آنجایی فهمید که نیروی هوایی ایالات متحده در حال حاضر به دنبال حذف تدریجی اولین جنگنده برتری هوایی نسل پنجم خود، لاکهید مارتین F-۲۲ Raptor است.

زمان با سوخو ۵۷ مهربان نخواهد بود، حتی اگر آنطور که کارشناسان روسی ادعا می‌کنند پیشرفته باشدَ در واقع، سوخو ۵۷ را نباید به خاطر قابلیت‌هایش، بلکه باید به خاطر برنامه توسعه مشکل‌سازش مورد توجه قرار داد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که مشکلاتی در بدنه سوخو ۵۷ پیدا شد که نیاز به بازنگری را به ضرورت تبدیل کرد.

طبق گزارشات، مشکلاتی در مورد بدنه اولیه آن آشکار شد که نیاز به طراحی مجدد نمونه‌های اولیه داشت.

کریس بولتون، کارشناس هوانوردی، حتی سال گذشته در شبکه‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: «جنگنده رادارگریز سوخو۵۷ روسیه دارای سطح مقطع راداری قابل مقایسه با F/A-۱۸ Super Hornet است، اما حدود هزار برابر بزرگتر از F-۳۵ است.»

ناوگان فلون روسیه شامل ۱۲ نمونه اولیه در رده‌های مختلف است.

 

منبع : خبر آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار